Oude juryleden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oude juryleden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:04

Vanmorgen heb ik gejureerd, ik deed de 1e proef en een oudere meneer deed de 2e proef.. Hij was samen met zijn vrouw op stap, want zij schreef :) Na een stuk of 10 combinaties komt hij naar me toe.. Of er iets is veranderd, want het secretariaat kwam bij hem dat hij iets niet goed deed.. Wat bleek zou.. De beste man wist niet dat in de nieuwe proeven een onderdeel zat die 2x meetelde.. Ik vind dat echt weer verbazingwekkend! Als jurylid, ongeacht je leeftijd, hoor je dit toch gewoon te weten?

Daarna gingen we op een gegeven moment van de C-pony's naar de B-pony's, dus een andere proef.. Ik wist dat ik nog B-pony's kreeg en op een gegeven moment had ik een formaat B pony in de ring en dus de andere proef erbij. Zie ik dat meisje erna in de 2e proef starten en hem even later uit de auto komen. Hij had dus de verkeerde proef voor zijn neus en wist niet dat de B pony's een andere proef moesten rijden.. Ook weer verbazingwekkend natuurlijk.. Je bestudeert toch de lijst om te weten wat je in de ring krijgt? :?

Nou ja, hoe ver zou de KNHS hierin moeten gaan qua leeftijd? Wat mij betreft stellen ze een leeftijsgrens in..

NB, we hebben het hier over een man van zeker ver in de 70.. :)

berdien85

Re: Oude juryleden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:06

Hmm ik snap je punt! Maar.. Ik had het laatst bij een jonge vrouw als jury die bij mij dat onderdeel ook maar 1 x had geteld. En dat zag ik pas bij thuiskomst.. Dus of dat aan de leeftijd ligt weet ik niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:07

Ik ken ook zat juryleden die rond de 60/70 zijn en nog prima hun werk doen, dus het is echt heel persoonsgericht en een leeftijdsgrens instellen vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Maar ik snap je frustratie wel. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:10

Frustratie valt mee hoor ;) Het verbaast me alleen.. Waar het mij om gaat is dat er van onderaf steeds strenger wordt geselecteerd voor je uberhaupt de cursus mag gaan doen. Zou de KNHS van bovenaf hier dus ook niet iets aan moeten doen? Kun je ook denken aan een soort test, net als bij het rijbewijs..?

Ik ken overigens ook juryleden op leeftijd die het prima doen :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:10

Nou ik ben het er wel mee eens dat sommige oudere juryleden compleet de plank misslaan. Die jureren soms zo ontzettend vreemd. Kwam er laatst eentje tegen die gaf iedereen standaard winst.....
Nou en het was echt een beroerde rubriek hoor.... aan zulke juryleden heb je eigenlijk niks.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:12

Ik heb ook weleens geschreven voor een jurylid, maar ik heb geen onderdelen 2x geteld volgens mij... Welke is dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:13

Vjestagirl schreef:
Ik heb ook weleens geschreven voor een jurylid, maar ik heb geen onderdelen 2x geteld volgens mij... Welke is dat dan?

Is pas sinds 1 april ;)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:15

Het onderdeel dat twee keer moet meegeteld worden is bij mij twee weken geleden ook maar een keer geteld. Dit jurylid was veel jonger. Kwam er pas achter toen ik thuis was. Ik vind dus ook dat elk jurylid dit moet weten ondanks de leeftijd.
Dat andere heeft er wel misschien mee te maken. :P

vjestagirl : Volgensmij is het onderdeel 28 wijze van rijden volgensmij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:22

Hoe weten jullie eigenlijk dat het onderdeel maar 1x is geteld? Staat ie er dan als enkel cijfer op? Of kloppen de punten niet helemaal? Dat kan imo gebeuren..

Maar deze man WIST niet eens dat er een onderdeel inzat nu wat 2x telde.. :n Het was hem alleen opgevallen dat er nu 29 onderdelen waren ipv 30 en dat je toch 300 pnt kon halen.. Hij had niet gezien hoe dit nou kwam..

Ik vind het bizar..

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:25

Ik rijd in het B en had daar een 6 voor. Dus zou ik een 3 moeten hebben als ik dat had gehad zou ik op het coupon vast wel wat hebben gestaan. Want dan zou het wel heel erg zijn geweest.
Weet het natuurlijk niet zeker maar kan het me haast niet voorstellen .

edit Jaa wel bizar indd je zou toch denken dat als je jurylid bent je toch wel op de hoogte wil blijven als er iets veranderd is etc. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:31

Ik vind wel dat je zulke dingen moet weten als jury. Helaas kom je soms (vaak de wat oudere juryleden) tegen die nog regels hanteren die er niet meer zijn.
Zo heb ik ooit een jurylid een ponyclub meisje op haar kop zien geven omdat ze met een jasje reed, dat mocht volgens haar pas vanaf 16 jaar :? En ook iemand die op de kampioenschappen jureerde en halve punten aan het geven was, die wist niet dat het al jaren hele punten zijn :?
Wat dat betreft is een (verplichte) opfriscursus misschien wel een goed idee. Ennem, misschien banketstaaf, maar een ogentest mag er van mij ook komen, je ziet soms mensen langs komen waarvan je echt twijfelt of ze de andere kant van de bak uberhaupt kunnen zien := (bijvoorbeeld de hele ring op achterwaarts bij A een 6 geven...)

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:53

Ik moet eerlijk toegeven dat ik pas zag dat er een onderdeel dubbel werd geteld toen ik het nieuwe proevenboekje in huis kreeg.

En... ik ben braaf naar de bijscholing geweest maar daar niets maar dan ook echt niets over gehoord... dus op zich kan ik me voorstellen dat de beste man het niet wist als ie dit zn 1e x jureren weer was sinds 1 april.

Een beetje uitleg vanuit de KNHS over het hoe wat waar en waarom van dit dubbel tellen en hoe dit toe te passen was op zn plaats geweest, ik merk nu dat iedereen maar wat doet. Zelfs tot aan bv een 6,5 geven is dan een 13???? Paar collega juryleden gepolst en de 1 zegt: mag niet en de ander zegt: mag wel, tja...

Wat is t nu dan? Maar goed, das een andere discussie... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:55

Tizzy1 schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik pas zag dat er een onderdeel dubbel werd geteld toen ik het nieuwe proevenboekje in huis kreeg.

En... ik ben braaf naar de bijscholing geweest maar daar niets maar dan ook echt niets over gehoord... dus op zich kan ik me voorstellen dat de beste man het niet wist als ie dit zn 1e x jureren weer was sinds 1 april.

Een beetje uitleg vanuit de KNHS over het hoe wat waar en waarom van dit dubbel tellen en hoe dit toe te passen was op zn plaats geweest, ik merk nu dat iedereen maar wat doet. Zelfs tot aan bv een 6,5 geven is dan een 13???? Paar collega juryleden gepolst en de 1 zegt: mag niet en de ander zegt: mag wel, tja...

Wat is t nu dan? Maar goed, das een andere discussie... ;)

Misschien was de communicatie idd niet heel duidelijk, ik wist het doordat ik net de M cursus heb gedaan ;) En met die punten, halve punten mag niet.. :n Op een coupon zet je zelf meteen het dubbele, dus 10/12/14 enz.. en op een protocol mag je gewoon het cijfer geven omdat 2x staat voorgedrukt :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:01

Ik denk niet dat dit iets met leeftijd te maken heeft hoor, meer met bijscholing en interesse...

Ik had laatst ook een 13 op mijn coupon :+
nou die dame was ongeveer mijn leeftijd en haalde wel meer rare fratsen uit, ze had zelfs iemand 100 punten gegeven :o '
Van de 19 hadden er maar 3 krap winst en en bijna 2/3de van de ring rond het verliespunt (dit was L2).
Later hoorde ik dat ze als jury en persoon "bekend" was :+ Nou zo'n jury hoort niet in een hokje of auto thuis....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 07-05-11 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:03

Relaxed schreef:
en op een protocol mag je gewoon het cijfer geven omdat 2x staat voorgedrukt :)

Dus dan moet je met een protocol goed uitkijken met optellen dus.
Coupon optellen gaat dan makkelijker.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:04

Halve punten mag niet, dat mag pas bij de Z2 en hoger.
hier laatst ook een jury die in de B halve punten gaf, dat kun je niet invullen in het concoursprogramma dus voor de zekerheid een telefoonje gedaan naar de knhs en die zei dat het niet mag.
toen terug naar de jury die dit dus ook niet wist.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:05

Boven Z2 ook niet... alleen FEI dacht ik.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:09

Suzanne F. schreef:
Boven Z2 ook niet... alleen FEI dacht ik.

ja alleen FEI, dat mensen dat niet lezen...je krijgt als jury toch ook P&S neem ik aan :o

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:21

nee hoor dit is het antwoord van de knhs , Z2 en hoger ,dus ZZL enz EN FEI

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:28

pietsie schreef:
nee hoor dit is het antwoord van de knhs , Z2 en hoger ,dus ZZL enz EN FEI

Niet EN, ALLEEN FEI proeven , pak de laatste P&S er maar eens bij, bladzijde 88!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:41

ik zeg alleen wat de knhs antwoorde op mijn telefoontje, of dit goed of fout is ,is niet aan mij !!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:57

pietsie schreef:
ik zeg alleen wat de knhs antwoorde op mijn telefoontje, of dit goed of fout is ,is niet aan mij !!

Dan heeft daar OF een domme muts gezeten OF je hebt het niet goed begrepen. Alleen bij FEI proeven mogen halve punten gegeven worden dus bij een dubbeltellend onderdeel mag dan een 13 gegeven worden of een 15 etc.

Boven Z2 zijn er wel onderdelen die dubbel tellen maar daar mogen alleen even cijfers gegeven worden, 10-12-14 etc.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:08

ik heb de p&s gelezen en er heeft dink ik idd een domme muts gezeten haha , fijn dat je zo word voorgelicht

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:48

Ik kan me daar niet helemaal in vinden. Ik heb vanmorgen ook gejureerd. Er waren zeker 3 oudere juryleden daar ook aanwezig. En die waren zeer goed op de hoogte van de nieuwe proeven en de huidige reglementen.
Ik heb ook jongere juryleden getroffen die niet op de hoogte waren.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:19

Er was laatst een jury, die pas na 8 proeven in de gaten had, dat ze de nieuwe proef moest jureren, terwijl ze met het oude boekje voor zich zat, dat is ook knap....
Was geen oude jury!!!