Chaps of laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaTuMi

Chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 09:15

Hooi,
ik vroeg me af wat jullie handiger vinden
-chaps met lage laarsjes
-lage laarsjes
-hoge laarzen
zeg er ook even bij waarom je dat handig vindt, en wanneer.

Bedankt! Xx

RubyRed

Re: Chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:33

Bij ons mag je niet met alleen lage laarsjes rijden... Ik rij altijd met chaps en lage laarsjes, rubberen hoge laarzen vind ik niet fijn, leren hoge laarzen lijken me wel fijn...

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:40

Ik reed altijd met Chaps & jodphurs , rubberen laarzen vond ik niet zo fijn .
Maar ik heb net nieuwe lederen laarzen gekocht , die zitten echt super ! (Mountain Horse High Rider Sportive)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:47

Ik rij nu al jaren met jodhpurs+chaps, wil ook niet anders ;)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:50

Ik reed eerst altijd met rubberen rijlaarzen, maar vond dat ook niet lekker rijden. Toen reed ik met jophurs+chaps. Daarna alleen met jophurs, maar wou graag leren rijlaarzen. En die heb ik nu en vind ik veel beter rijden dat rubberen rijlaarzen of juphurs met chaps. Ook vind ik ze makkelijker aan te doen. Ik heb zelf Mondoni Field leren rijlaarzen met veter en rits.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:55

Ik had nieuwe schoenen+chaps of laarzen nodig, dus ik heb gewoon lekker zitten passen (binnen budget), en had al gauw door dat het toch (weer) schoenen+chaps werden. Dat zat gewoon het lekkerste en had ik ook het makkelijkste aan en uit. Ik ben er erg blij mee!
Ik zou gewoon passen en kijken wat je het fijnst vindt, dat is het belangrijkste.
@Janine: idd laaren met veter en rits zijn wel makkelijk aan en uit te doen. Helaas zat die laars niet goed bij mijn knie.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:03

Ik reed eerst altijd met chaps en veterschoen, maar nu ik leren laarzen heb van mountain horse wil ik die het liefst nog in mijn bed aanhouden. Dit zitten zo heerlijk en rijden ook heerlijk.

Popeye123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:27

ik reed eerst altijd met rubberenrijlaarzen (zoals de meeste beginnende beginnertjes), maar ik rij nu met jodpurs en chaps. Vind ik persoonlijk beter rijden dan rubberen rijlaarsjes. Ik neem aan dat je dat bedoelt met lage laarzen??
ik heb nu wel het probleem met mijn chaps dat ze in de lengte opzich goed zitten, maar voor mijn kuiten te groot zijn. Ze zakken onder het rijden dan soms af, dat is best vervelend.
Ik ben dus nu wel van plan om leren hoge chaps te gaan kopen, lijken me niet zo handig voor het springen maar dat weet ik dus nog niet ;)

Ambeerlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:31

eerst begon ik met van die goedkope ongevoerde rubber hoge laarzen. daarna werd het winter er vroren mijn tenen er toch echt af!, ik kocht toen van die gevoerde hoge rubberlaarzen. ze zitten heerlijk en geen problemen mee. helaas zijn ze wel wat warm met het warme weer dus rijd ik nu met jodphurs en chaps. ook van rubber en een soort elastische stof. weer geen problemen mee.
Alle laarzen waren goedkoop maar prima in gebruik.
Die eerste laarzen waren 30 geloof ik. de winterlaarzen 35 en jodphurs en chaps bij elkaar ook 30. /3

meisje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:16

ik rijd ook altijd met jodphurs en chaps, vind ik lekker rijden :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:17

ik vind chaps handig laarzen kreeg ik niet meer uit op het laatst en vind het niet lekker rijden laarzjes en chaps krijg je makkelijk aan en uit

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:18

Rubberen laarzen vind ik niet lekker rijden.
Nu heb ik leren, en die rijdens super! :j

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:19

ik reed vroeger altijd met jophers en chaps, nu heb ik leren rijlaarzen van petrie. maar ik mocht ze niet eerder omdat je kuit tot je 14 blijft doorgroeien.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:20

laarzen met rits is ook handig

Moony_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:24

ik heb chaps. vind ze heerlijk rijden. en ik kan ook veel makkelijker mijn hakken uitdrukken dan laarzen. hoef niet meer anders <3

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:30

Ik heb heerlijke op maat gemaakte Lipica's (leren laarzen dus) :D
Eerst altijd met rubbere gereden, maar 't zat niet meer lekker en ik vind ze gruwelijk lelijk. Chaps vind ik ook niets, vind het fijn om meer steun te hebben bij m'n enkels. En ook chaps vind ik niet mooi haha.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:31

Rijd sinds een tijdje weer met rijlaarzen. heb meer grip in de beugels en mn benen liggen echt stil. kreeg complimenten van de staleigenaar dat het rijden veel beter ging. Heb leren rijlaarzen, mondoni's

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:32

Ik heb hoge leren jodphurs met rits en veter en als ik wil kan ik daarover mijn Petrie chaps doen maar heb meestal alleen de schoen aan. Als ik echt serieus wil rijden of les moet rijden, dan rij ik met mijn Petrie laarzen. Vind het allebei fijn maar rijden is toch wel fijner met laarzen moet ik zeggen. M'n chaps liggen momenteel een beetje te verstoffen :+

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 19:54

zelf heb ik rubberen laarzen,
en jophurs (kon eerst niet op het woord komen)
met chaps,
mijn chaps zijn van leer/suede.
maar altijd handig om te weten
wat handig is,

Xx

Sandra5002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:11

Gewone laaren zijn het handigsd :D naja vind ik dan :)

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:22

ik heb lang gereden met leren jophurs en leren chaps. Jophurs waren van mondoni, en chaps van Mountain Horse. ze waren onwijs mooi, allebij bruin, ook zat het heel lekker. Daarna ben ik overgegaan op leren laarzen, Cavallo Jonior Jump. Die zitten ook heerlijk, alleen is het met chaps handiger als je ook moet uitmesten.. ook zijn mijn laarzen zwart. en daar wil ik uiteindelijk toch weer vanaf. heb ze nu 2,5 jaar dus ik rij er nog even mee door en dan ga ik goed sparen voor mijn uiteindelijke laarzen die wel heel wat jaren mee moeten gaan!
Rubberen laarzen heb ik al heel snel weggedaan. toen ik 8 was ofzo. Toen ben ik ook overgegaan op stalschoenen met chaps, of jophurs met chaps. Laarzen zijn zowiezo een stuk aangenamer met rits.. (:

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:53

Ik reed als het wat warmer was altijd met chaps en jophurs[? of hoe je t schrijft]. 's Winters had ik wat dikker gevoerder laarzen en chermoboots voor als het écht koud was. Die dingen zijn echt goddelijk als je snel last hebt van koude tenen.

sannedevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:50

Ik heb leren laarzen, en vind deze echt top. Mijn onderbeen ligt veel stiller en ik heb ook het idee dat sinds dat ik met leren laarzen rijd ik mijn benen ook niet meer afsteek terwijl ik dat daarvoor wel deed. Jodphurs met minichaps zat opzich ook niet verkeerd, maar mijn voorkeur ligt toch echt bij leren laarzen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:58

sim0ne11 schreef:
ik reed vroeger altijd met jophers en chaps, nu heb ik leren rijlaarzen van petrie. maar ik mocht ze niet eerder omdat je kuit tot je 14 blijft doorgroeien.

Mijn kuiten veranderen ook nog wel hoor; dat is gewoon spieren kweken. Heb dikkere kuiten gekregen sinds ik ben begonnen met rijden, gewoon spieren. Chaps veranderen fijn mee :)

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:59

Ik heb altijd met rubberen rijlaarzen gereden, nu ruim een jaar leren laarzen, en wil niks anders meer :D
Heb ook wel eens met chaps gereden, maar dat vind ik echt niks :o