Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dani_ schreef:Ik zou willen dat de ruinen mijn merrie dekken, maar helaas zijn ze het kunstje verleerd. Is toch leuk voor ze, lekker laten doen.
jes_sira schreef:'t is anders echt niet goed voor de merrie hoor.
Vuiligheid dat de ruinen bij de merrie naar binnen brengen.
Het gewicht wat er elke keer weer boven op springt, want een merrie die drachtig gedekt is laat het niet meer toe, maar een merrie die door een ruin gedekt wordt gaat gerust een week door. Om vervolgens 3/4 weken later weeeeeer een week meermaals per dag een mega gewicht op haar krijgt.
Merrie dood en dood op van het sexen zodat rijden e.d. in die periode eigenlijk niet te doen is.
Het is wel een leuk gezicht (als beide willend zijn). Verder is er niets positiefs aan.
. Dani_ schreef:Dat vind ik wel erg betuttelend hoor om ze om deze reden geen seks meer te gunnen. Het is een heel gezonde natuurlijke behoefte van de merrie (en de hengst) en het is eigenlijk maar triest dat dit ze zo vaak wordt ontzegd. Omdat het altijd maar weer belangrijker is dat WIJ (de eigenaars) gewoon op onze paarden kunnen rijden.
cissy schreef:Ik zou het niet willen hebben om de simpele reden dat ik mijn merrie heel wil houden, als die ruin ijzers heeft kan hij aardig dr rug beschadigen. En inderdaad die vuile leuter, er zijn maar weinig mensen die de leuter van hun ruin schoonhouden en wassen en dan al dat vuil bij mijn merrie naar binnen, no no!