Slijtage Petrie dressage na 8x dragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noor17

Slijtage Petrie dressage na 8x dragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 22:18

Hoi,
Een kleine maand geleden heb ik mijn nieuwe laarzen opgehaald. Ik heb bewust gekozen voor de Petrie dressage omdat die van kalfsleer zijn en dus een stuk soepeler zijn. Bij het aanmeten werd mij wel verteld dat doordat ze soepeler zijn sneller slijten. Ik heb nu ongeveer 8 a 9 keer gereden met mijn laarzen en ben er echt super blij mee. Nu zie ik echter aan de binnenkant al flinke slijtage plekken zitten. De plekken zijn rood met wat grijs er doorheen (laarzen zijn zwart net als mijn zadel). Is dit normaal? Ik heb de laarzen netjes schoongemaakt zoals mij werd verteld in de winkel.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen met deze laarzen zijn.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 01:51

Noor17 schreef:
Hoi,
Een kleine maand geleden heb ik mijn nieuwe laarzen opgehaald. Ik heb bewust gekozen voor de Petrie dressage omdat die van kalfsleer zijn en dus een stuk soepeler zijn. Bij het aanmeten werd mij wel verteld dat doordat ze soepeler zijn sneller slijten. Ik heb nu ongeveer 8 a 9 keer gereden met mijn laarzen en ben er echt super blij mee. Nu zie ik echter aan de binnenkant al flinke slijtage plekken zitten. De plekken zijn rood met wat grijs er doorheen (laarzen zijn zwart net als mijn zadel). Is dit normaal? Ik heb de laarzen netjes schoongemaakt zoals mij werd verteld in de winkel.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen met deze laarzen zijn.

`
Kalfsleer slijt sneller dat klopt maar na max 9 keer gebruiken mag je dit absoluut nog niet zien!
Ik zou dan zeer zeker ook terug gaan naar de winkel waar je ze hebt gekocht, zij moeten dit voor je oplossen.

Met welke producten heb je ze onderhouden? En van welk materiaal is je zadel? (leer of kunstof) Kunstof heeft namelijk wel de neiging om wat mee te schuren, maar nog na maxm9 keer gebruik mag dit absoluut niet!
Het klinkt mij alsof het looien en verven niet lekker is verlopen, maandagochten model dus

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 02:04

In ieder geval teruggaan naar de winkel. Misschien een fabricagefoutje.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 02:13

De wraak van het kalf.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 02:31

:')
BaileyMix schreef:
De wraak van het kalf.

Gewoon terug gaan, dit hoort niet tenzij je een kaasrasp hebt ipv een zweetblad. Er zal inderdaad wel iemand zijn roesje uitgeslapen hebben terwijl hij je laarzen fabriceerde.

Noor17

Re: Slijtage Petrie dressage na 8x dragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 07:52

Haha een kaasrasp is mijn zweetblad zeker niet. Ik heb een zwart leren Daaleman zadel. Ik ben eergisteren terug geweest naar Divoza en ook zij vonden het niet normaal dat er nu al slijtage zichtbaar is. De bedoeling was dat de laarzen opnieuw teruggestuurd werden naar Petrie. Omdat ik bijna naast Petrie woon is er afgesproken dat ik ze zelf langs zou brengen. Daar ben ik gister geweest en zij vonden het heel normaal dat er nu al zulke plekken op de laarzen te zien waren. Ze hebben het opnieuw zwart gemaakt maar nadat ik gister heb ik gereden waren de rode plekken al weer duidelijk te zien. Je mag toch voor 600 euro wel verwachtten dat je een goede kwaliteit laars krijgt...

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:00

Ik heb de petrie elite, ook hierbij was na een paar x rijden al slijtage te zien. Precies zoals jij beschrijft. Ik denk dat hier verder weinig aan te doen is. Ik baalde hier ook erg van! Heb me er nu maar bij neer gelegd.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:31

Ik vind het een beetje vreemd dat ze je zo weer weg sturen, want imo kan het gewoon niet dat zulke dure rijlaarzen al zo snel lelijk worden. Misschien moet je het toch nog een keer via de divoza proberen?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:37

Ik heb hetzelfde gehad met bruine Petrie Anky's ben er ook mee terug gegaan maar toen zeiden ze dat het kwam omdat het bruin was.... heb me er toen ook maar bij neergelegd.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:36

Fijne services van de petrie dus... ik zou het nog een keer officieel bij ze voorleggen (aangetekende brief) en het anders bij een overkoepelende organisatie neerleggen. Je mag inderdaad meer verwachten!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:40

Ik heb ook Petrie's met kalfleer, heb ze nu ook 10/15 keer gedragen maar echt nog geen slijtplekken!
Een vriendin heeft nieuwe petries laten aanmeten (van die harde "kokker" laarzen) Met aan de buitenkant van die krokedillenlook
Die heeft ook enorm slijtage plekken aan de binnenkant! Na 10 keer rijden of zo!
Ik zou echt direct terug gaan naar de winkel!
Het is de bedoeling dat je met laarzen van een 500/600 euro 5 tot 10 jaar plezier van hebt!
Nou als ze op zo een kort termijn al plekken vertonen, vraag ik me af hoe lang je er plezier van kan hebben?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:43

Nog meer redenen om geen Petrie meer te kopen...
Er gaat een boel aan kapot na onacceptabele tijd, maar service... Ho maar!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:43

Mijn Petrie Anky's zijn aan de binnenkant op een van de ''rimpels'' ook versleten. Maar toen had ik ze al zeker een jaar. Erg zonde, maar helaas niks aan te doen. En gelukkig zit het aan de binnenkant.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:46

Vind Petrie een PIEPPPP merk.
Heb hetzelfde gehad. Alleen dan wel een goedkopere variant.
Flink voor gespaard, dat wel.

Rij 1 keer met een kunststof zadel, daarna diepe krassen erin. (En had ze net twee maanden ofzo)
Ze maakten zich ervanaf met dat er op de coatinglaag geen garantie zat en dat er waarschijnlijk zand tussen was gekomen en dat het mijn eigen schuld was.
Baalde als een stekker.

Na zo'n 5 jaar de laarzen weggedaan en andere gekocht. (op maat gemaakt en een ander merk)
Toen merkte ik pas wat voor betonblokken mijn Petries waren geweest.

Voor mij nooit meer Petrie

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:52

jeetje zeg, na 9 keer rijden zou een laars van dat geld dit toch écht niet zulke plekken mogen vertonen, wat zonde!
mijn petrie glasgow laarzen heb ik nu een paar maanden 4x per week mee gereden, en die zien er op de vouwen bij de enkel na nog uit als nieuw... en die zijn meer dan de helft goedkoper, ik vind het heel vreemd dat ze zeggen dat slijtage na 9x rijden normaal is! :n

Kenjiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:56

Je kunt ze behandelen met petrie boot-care heeft bij mij ook geholpen.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:31

Ze slijten bij mij ook behoorlijk... Maar ben er zelf ook niet heel erg zuinig op, ben niet zo poetserig...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:32

Je schrijft "Ze hebben ze opnieuw zwart gemaakt". Heb je dat gezien? Of hebben ze ze ergens achteraf met zwarte schoenpoets ingesmeerd?

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 23:39

Nee niet gezien. Ze hebben dat ergens in de werkplaats gedaan. Waarschijnlijk gewoon zwarte schoenpoets want na 1x rijden zag je van dat zwart maken al niks meer. Ben nog een keer terug geweest naar Divoza maar die vonden het nu toch eigenlijk ook best normaal.... Baal flink want ondanks dat de laarzen heerlijk rijden vind ik dat ze nog steeds niet zo snel mogen slijten. Bij Divoza werd verteld dat de rode gloed komt omdat de eerste laag verf eraf gaat daarna worden ze dus grijs. Prima na flink gebruiken maar na 8 inmiddels 10x rijden niet.
Iemand nog ideeen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:49

Shoot... Ik heb net nieuwe petrie's gekocht, nadat ik jaaaaaaaaaren van Veroka's plezier heb gehad. De Veroka's waren een stuk goedkoper maar zien er nog steeds in top shape uit. Ik heb nieuwe moeten kopen, omdat mijn kuit wat is gegroeid en ik niet meer in deze laarzen kom.
Ik ga de Petrie's nu goed in de gaten houden en als ik de eerste slijtage plekken zie, ga ik echt terug naar de winkel, dan lossen zij het maar op.

Ik zou niet weten wat je zou kunnen doen. Misschien rechtshulp inschakelen? Zeker als meerderen dit doen, is er misschien voor Petrie aanleiding om er eens iets aan te doen. Ik zou me er niet bij neerleggen in ieder geval. Dat is maar gemakkelijk van Petrie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:53

Vind dit echt heel raar.
Heb de mijne nu paar weken, en zijn nog zo mooi zwart dat ik er niet eens met de colorcream overheen durf omdat ik bang ben dat ze er slechter uitkomen. Denk dat je idd een maandochtendmodel heb.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:08

Ik zei altijd , ik neem noooooit petries :')
Meer omdat ik de prijs belachelijk hoog vond , maar toen ik ging kijken voor leren laarzen..
Tja kwam ik toch mooi met een paar petries thuis , en eigenlijk nog geen enkel moment spijt gehad.
Wat ik hier lees dat ze zo snel beschadigen , dat vind ik wel vreemd.
Ik heb mijn petries nu bijna een jaar , ze hebben alleen 2 maanden in de winter thuis gestaan omdat de boel zo vies en nat was.
Maar verder rijd ik er tussen de 3 en 7 keer per week mee , en er zit gewoon nog geen enkele kras op!
(alleen een hele lichte beschadiging waar paard lief op mijn voet ging staan)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:13

Ik heb Petrie Anky's, en tuurlijk, ze slijten wat in de binnenkant, maar wat jij zegt vind ik echt niet normaal. Idd aangetekende brief en anders desnoods naar kassa/rijdende rechter of weet ik wat. Ik weet ook uit ervaring dat de service van Petrie wel echt heel slecht is, dus misschien schrikken ze als je met zoiets aan komt zetten? :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:17

Heb je je laarzen wel gepoetst voor je ze ging gebruiken? Als het leer te droog is krijg je ook dit soort verschijnselen. Schoenpoets gebruik je niet alleen voor het mooie!

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:37

Een aangetekende brief zou dan toch gericht moeten zijn aan Divoza ivm dat ik ze daar gekocht heb? Ga eens kijken of ik wat moois kan schrijven.

@ equimotion: Ik heb ze idd gepoetst voordat ik ze überhaupt aan heb gedaan. Toen een aantal dagen alleen wat gelopen, weer gepoetst en toen er mee gaan rijden.