Bedankt dat jullie even komen lezen.
Ik zit echt met een probleem en weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik heb een superlieve haflinger van nu 10 jaar. Ik heb hem al 5 - 6 jaar en ieder jaar heeft hij op de wei gestaan in een grote kudde. Dit is altijd goed gegaan, Nooit problemen gehad. Wel eens moeite gehad met uithalen maar wie heeft dat niet.. Paarden willen nou eenmaal niet graag bij hun vriendjes vandaan.
Nu staat hij sinds koninginnedag op de weg en nu gister wilde ik lekker met hem gaan rijden, dus hij staat er net enkele dagen op.
Dus ik dacht hup,halster om en lopen naar het hek. Deze eerste 5 meter waren normaal en het halster omdoen ook zoals we het altijd gewend zijn dus geen rare fratsen.
Maar toen,. We lopen nog geen 10 meter bij zijn 2 vrienden vandaan en hij draait helemaal door. Steigerd met zn voorbenen aanvallend naar mij, begint in t rond te bokken en te doen. Ik hem rustig weten te krijgen en mijn touw om zijn neus gebonden, Dit zonder resultaat, Hij kreeg haast geen lucht meer , zo strak kwam het touw te staan, hij draaide werkelijk door. uiteindelijk los moeten laten voor mijn eigen veiligheid.
Toen geprobeerd zijn vriendje, een fries mee te nemen, die heel koel met mij meeliep, ondertussen mijn eigen haf aanvallend naar mij en alle andere paarden om ons heen omdat ik zijn vriendje meenam.
Uiteindelijk zijn 2 vriendjes uit de wei weten te halen, met een nog enger resultaat.
Paard sprong van links naar rechts van boven naar beneden, ik was zelfs zo geschrokken dat ik dacht dat hij elk moment door het vijvertje naar ons toe zou komen, Hij was des duivels..
Nu ga ik het morgen nog eens proberen met mijn vriendin en maandag nog eens.
Gaat het maandag nog niet zie ik er niets anders op dan als terug te gaan naar stal of een andere wei met andere paarden, ( kleinere wei ? )
Wie heeft dit eerder meegemaakt en zou mij eventueel kunnen helpen.
Dit drama houd ook in dat mocht ik hem te pakken kunnen krijgen. Ik niet alleen zou kunnen rijden zonder deze andere 2 paarden, en mijn vriendin zou niet wegkunnen want dan zou mijn haf in alle staten zijn om bij ze te kunnen komen..
Help??