Ik heb een paar vragen, en zou heel graag antwoord willen.
Als ik met een pony op dit moment tussen de pony's rijdt, en ik wordt 18, moet je overstappen om met je pony tussen de paarden te gaan rijden. Welke kosten veranderen dan? * Is het dan zo dat je een paardenstartkaart moet aanvragen, terwijl je met een pony rijdt? * en moet je pony opnieuw geregistreerd worden, maar dan als paard, omdat je tussen de paarden start? * Zijn er nog meer dingen die veranderen ??
Daarnaast heb ik nog een andere vraag. * Wat is het verschil tussen een ponyclub en een rijvereniging? Kun je met een ponyclub alleen maar tussen de pony's starten ofzo? en met een rijvereniging alleen tussen de paarden, of ook tussen de pony's? Want als ik bijvoorbeeld nu lid ben van een PC, moet ik dan van de RV zelf lid worden....?
Echt heeel erg bedankt als iemand mij betrouwbare informatie kan geven!
Als je met je pony's naar de paarden gaat moet je een paardenstartkaart aanvragen en lid worden van je RV. Deze startkaart is duurder dan die voor pony's, vaak is het inschrijfgeld ook duurder dan op ponywedstrijden.
Volgens mij kan je dit makkelijk zelf op de site van de KNHS opzoeken.
In elk geval, als jij met je pony tussen de paarden start wordt deze paard. Daarvoor heb je een paardenstartkaart nodig (deze is duurder dan een ponystartkaart). De KNHS kan deze redelijk makkelijk omzetten volgens mij. Daarnaast ben je nu lid van een ponyclub, dit betekend inderdaad dat je alleen ponystartkaarten op je naam kan hebben staan. Om een paard te kunnen starten moet je dus lid worden van een rijvereniging.