De paarden staan sinds kort weer op de wei, hartstikke leuk natuurlijk. Maar vandaag haalde ik hem uit de wei hij kwam braaf naar me toe en hij liep netjes mee de wei uit. Eenmaal op stal had hij door dat zijn paardenvriendjes niet achter hem aan kwamen en toen ging hij toch te keer. Ik had hem inmiddels vast gezet en hij wilde zich echt los rukken, hij was helemaal gestresst en begon ontzettend veel en hard te hinniken. Ik heb hem geprobeerd gerust te stellen maar niks hielp echt. Op een gegeven moment kwamen de andere paarden ook naar binnen en toen was de rust weer weder gekeerd.
Ik vind het best vervelend, een keer hinniken oke, maar hij bleef maar door gaan en hij was zo onrustig. Zijn leeftijd zal er wel mee te maken hebben hij is pas 4. Maar hoe kan ik hem toch meer gerust stellen dat het goed is en dat hij zijn vriendjes zo weer ziet.
Zijn hier grondwerk oefeningen voor? Leiderschap? Ik heb het idee dat hij mij wel als leider ziet alleen hij kan heel moeilijk zonder soortgenoten zijn.
Tips zijn welkom

Groetjes Cynthia
bij één paard is het zelfs zo erg dat zelfs een paard naast haar zetten op de poetsplaats niet helpt..
Dit jaar heeft ie het 2 dagen gedaan, hij wordt nu 6 dus misschien heeft het ook met de leeftijd te maken.
) Maar hij heeft zich ruim 2,5 uur lopen opwinden. 'Op hoge poten' (als je begrijpt wat ik bedoel) draven, galloppen, en ook in de 5e versnelling, bokken, sliding stops, over de waterbak springen... En dat terwijl hij even daarvoor al flink had gewerkt ad longe en onder het zadel.

.
.