Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Spekkie01 schreef:ik geef die van mij rescue remedy (homeopatisch), gewoon te halen bij de drogist. Is eigenlijk voor mensen, maar werkt ook geweldig op mijn paard. wordt er niet sloom van, maar haalt de scherpe kantjes eraf. Pipetje in de mondhoek 2 uurtjes van tevoren en gaan met die banaan

Kan je altijd is proberen.
daNiielle_ schreef:Heb zelf ook een jong paard dat volledig in de stress raakt op wedstrijd, of gewoon in het bijzijn van veel andere paarden.
Maar ik probeer echt te rijden zoals ik altijd rij.
Niet extra lang rijden zodat hij geen energie meer heeft, maar gewoon goed aan het werk zetten. Dingen doen waar hij zich op moet concentreren, dat werkt heel goed bij mijn paard.
Doordat ze haar aandacht (nee ze is verder niet bang) op van alles en nog wat heeft, raakt ze steeds meer in de stress... Ga ik haar proberen gerust te stellen, dan gaat ze juist nog meer om zich heen kijken en wordt het alleen maar erger!
Dus misschien eens proberen om gewoon lekker aan het werk te gaan met je paard, zelf rustig blijven en genieten.![]()
Waarschijnlijk wordt het vanzelf beter, en zo niet...tja....accepteren zeg ik dan.
Ja je kan wel allerlei druppels geven maar lijkt mij toch niet echt een oplossing. Dat is het probleem verdoezelen.
.