Tja dat probleempje ben ik ook goed bekend mee ... maar dan in het XXXL ... ik heb een tientonner Trekpaard ... dus ja ... met kracht ga je het niet oplossen.
Voor ons lag de oplossing in voer !!
Bij mijn paard is het niet nodig omdat dat gewoon een vreetzak is, maar heb jij een kieskeuring niet altijd hongerig paard, sla een voerbeurt over, zodat je paard echt trek heeft in hetgeen je hem/haar aanbied. Geef alleen voer in DIE hoek bij die watertoestand ...
Misschien gaat het niet lukken om in ene keer daar het hele bakje voer te geven, dus stippel een soort van route uit, maak er een project van.
Ik heb er een week over gedaan om van de helft van de bak 'helemaal' in de hoek te komen. Na 2 of 3 dagen ging ik over van voer uit de hand bij elk stapje voorwaarts richting hoek, naar een uitgezette route: een rijtje duidelijk zichtbare rode teiltjes gevuld met een laagje muesli en het laatste teiltje (die in de enge hoek dus) gevuld met het aller aller lekkerste: wortels en een beetje slobber ...
Dat teiltje kreeg ze bij de "start" als eerste onder haar neus geduwd en dan mocht ze er even uit graaien (de smaakpapillen stimuleren hahaa) en dan bracht iemand die met mij in het complot zat het teiltje naar de hoek.
Reken maar dat haar ogen de hele tijd gefixed waren om het teiltje wortels en slobber ...
Probleem is nu opgelost, watervallen zullen nog geen probleem zijn hahahaa
Mocht ze nu weer andere ideeen gaan bedenken voor dat hoekje dan weet ik dat het niet is omdat ze bang is ... maar omdat ze een reden gevonden heeft om te klieren. In dat geval vraag ik haar eerst netjes gewoon langs te gaan, een tweede vraag komt er niet ... dan GEBIED ik dat we weer gewoon door het hoekje gaan. Ze mag natuurlijk NOOIT vergeten dat IK de baas ben.
Lukt het niet via links dan gaan we via rechts ... maar ik krijg mijn zin, al moet ik een hele maand die hoek als enige taak van de maand bombarderen.