Hengstig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponytjuh76

Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 21:33

Hoii :)

De merrie waar ik deze week voor zorg is heel erg hengstig. Soms wil ze gewoon niet aanlopen en staat ze wijdbeens spul uit te persen.. :')

Soms best wel vies, wel grappig als er van die kleine keendjes bij staan en zo'n reactie geven van; ieeeww!! :j

Maar mijn vraag is eigenlijk; Kan je het een beetje makkelijker maken voor de pony, of het verminderen o.i.d?

( ik weet het van hengstige merries heb ik geen verstand :') Alleen weet ik wanneer ze het zijn maar dat ik ook zo makkelijk :j Maar daarom vraag ik het hier :) )

Groetjes kim :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:08

Nee daar kun je weinig aan doen. Hengstigheid verminderen kun je het alleen door supplementen of door medicatie dus dat is geen optie. Ik denk dat je gewoon af moet wachten, het wordt na een paar dagen minder... Jammer dat het net in deze week valt voor je..

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 15:33

Ja dankje :) Achja, zolang ze niet raar doet is het niet erg :D Ze is alleen wat gevoeliger op stal, maar dat is dan ook alles :P

Bedankt voor je reactie :D

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:36

Je kan er idd niet erg veel aan doen. Laat haar tijdens het rijden geen afleiding hebben en hou haar een beetje uit de buurt van ruinen, hengsten of andere merries, dat helpt bij Droomy vaak wel :)

cthyy

Re: Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:39

Helaas kan je er niet veel aan doen! Was het maar zo!!

ponytjuh76

Re: Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:08

Haha, heel erg bedankt voor de tips :D

Toen ik gisteren aan het rijden was, reden we helemaal alleen buiten in de bak en toen ging het heel lekker :P

En vandaag reed ik samen met twee merries en een ruin, en dat ging ook wel goed, alleen ze probeerde steeds aan te vallen e.d :P maarja, even corrigeren en ze is er weer bij haha :)

Dat wordt morgen weer lekker alleen in de buitenbak hé? :P