Gisteren heb ik mijn 3 jarige merrie naar de wei gebracht zodat ze nog een paar maanden kan genieten van haar jeugd
.Ze staat in een wei van ongeveer 1,5 hectare verdeeld in 2 stukken. Ze staat daar met nog 2 ruinen en een andere merrie. Helaas stonden de overige 3 paarden er al een aantal weken.
Toen ik haar gisteren in de groep heb gezet was ze helemaal in haar sas. Staartje de lucht in en genieten van de ruimte en uiteraard het gras. Wel was gelijk duidelijk zichtbaar dat 1 van de ruinen de baas is. Hij joeg mijn paard een aantal keren flink op en beet haar in d'r kont.
Toen ik vandaag een aantal keren ben wezen kijken, vond ik het met het uur beter gaan. Ze stond lekker te eten en rond het middaguur stond ze zelfs zij aan zij met de andere ruin.
Vanavond toen ik kwam kijken, kwam ze gelijk naar het hek en mijn gevoel zegt dat ze er graag uit wilde.
Het gras is niet al te lang, ik was hier in eerste instantie blij om i.v.m. hoefbevangenheid ed. Gevolg is dat de "bazige ruin" zich erg focused op mijn merrie. (lees: erachteraan jagen)
Hoe moeilijk is het ook vind, ik weet dat dit een "normale reactie" is, maar weten jullie hoe lang ik het de tijd moet geven?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.