Hoe omgaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RaniFreaak

Hoe omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:12

Ik mag binnekort voor een verwaarloosde pony zorgen , Hy is nog heel erg dun en wil hem eerst wat vertrouwen geven en op krachten laten komen en spieren laten krygen. Ik wil eerst gewoon wat borstelen en wat vertrouwen in my laten geven. Wat wandelen in de piste en als alles goed gaat stilletjes aan longeren en een beetje spieren laten kweken. Is dit goed ? En hebben jullie nog tips voor my?

Dani_

Re: Hoe omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:57

Onbeperkt hooi voeren.
Ik zou hem eerst weer volop gezond laten worden, dat spieren kweken komt daarna wel. Longeren vind ik niet leuk voor een paard, ik vind het doelloos en geestdodend.

seline1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:22

Als ik je een tipmag geven: Begin bij de gezondheid, wormonderzoek en vaccineren. Inderdaad veel ruwvoer geven en bix matig opbouwen. Daarna lekker vertroetelen en matig werk. Succes!

RaniFreaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 16:28

Dankje , gezondheid komt zeker op de eerste plek !

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:55

ik zou het niet weten. maar wat ik wel weet is dat je
Hy-hij
krygen-krijgen
2x my- mij

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:21

Dat slaat ook nergens op.. zeuren over andermans spelling, terwijl je zelf de toets voor de hoofdletters niet kunt vinden.

Maar goed om even te reageren: je aanpak lijkt me een goed idee, vertrouwen krijgen in jou en de gezondheid van de pony is toch het belangrijkst. Ben je ook van plan om er over een tijdje op te gaan rijden?
Zijn de hoeven ook verwaarloosd? Anders even de hoefsmid bellen.

RaniFreaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:36

De hoeven zijn niet verwaarloosd , manege allemaal al verzorgd , rijden weet ik nog niet. Eerst zorgen voor een goede band