Transport naar Noorwegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jenn0dv

Transport naar Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 15:22

Hey iedereen,

Per 1 juni 2011 ga ik verhuizen naar Noorwegen. Ik wil aan het einde van de zomer ook graag mijn paard laten overkomen. Nu ben ik op zoek naar tips van mensen die dit al eens eerder gedaan hebben of hier meer vanaf weten.

Ben ook aan het twijfelen of ik het zelf wil gaan doen (met auto en trailer) of dat ik hem op transport zet.
Mijn paard is namelijk niet al te makkelijk met trailer laden. Met een tijdje oefenen gaat het redelijk, maar ben bang dat hij na de overnachting de trailer niet meer in wil.
Aan de andere kant weet ik niet hoe de chauffeurs/begeleiders van het transportbedrijf met mijn paard omgaan, en hoe zo'n reis verloopt.
Iemand nog ideeën, tips? Graag!

Groetjes Jennifer

friesiszwart

Re: Transport naar Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:06

grote stallen, kunnen je aan vervoersadressen helpen.
zo wie zo leny's friese paarden, Ted Kop Janssen en de Nieuwe Heuvel

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:09

Ik weet niet waar je woont maar Pieter Wijbenga weet ook wel adressen en ik weet dat hij ook wel paarden naar scandinavie heeft gebracht.
www.pieterwijbenga.nl

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:32

Bij mij op stal komen een hoop transporteurs langs en de Nederlandse en Scandinavische chauffeurs gaan altijd erg netjes met de paarden om. nette vrachtwagens en hier dus altijd een stopover. Een vrachtwagen is voor de meeste paarden ook makkelijker om in te reizen dan een trailer.

Hou er ook rekening mee dat je met een auto trailer veel langzamer mag rijden en dus langer over de reis doet. Daarbij zou het als je alles qua boot, benzinekosten en dergelijke bij elkaar optelt nog wel eens goedkoper kunnen zijn om hem door een transporteur te laten vervoeren.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:35

Maar waarom zou je naar Noorwegen overnachten? Of moet je helemaal naar het noorden?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:18

Ik heb een aantal transportbedrijven via internet gevonden en gemaild. Dus daar ga ik alvast de antwoorden van afwachten.

Als we met 2 bestuurders kunnen zijn, dan zouden we het in 1 dag kunnen doen. Maar ik kan zelf geen 24u achter elkaar rijden, vandaar de overnachting. Er is idd ook al overleg geweest om het met zn 2en te doen en dan in 1 keer doorrijden met de auto.

Ga nog even mijn opties doorlopen, ik heb nog even de tijd!

Alvast bedankt voor de hulp

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:09

Mijn paard heeft in februari 14,5 uur achter elkaar op de trailer gestaan, maar dat was toch ook wel echt de max. hoor, hij begon duidelijk moe te worden.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 11:45

Ik vind het aan de ene kant ook heel zielig voor hem, als hij zo lang achtereen op de trailer moet staan. Maar aan de andere kant vind ik het ook weer sneu voor hem als hij de trailer niet meer in wil na de overnachting, en we moeten alle stress oprakelen om het toch te laten slagen. Daar wordt hij ook niet blijer van.
Er is misschien bij mij in de buurt een kleine vrachtwagen te leen, waar je gewoon op mag rijden met je B-rijbewijs. Dus mocht die optie er zijn dan zal ik daar zeker over nadenken. Mede omdat hij daar wat meer ruimte in heeft.
Dan wordt het misschien toch even doorzetten voor hem en voor mij, maar zodra hij daar is heeft hij alle tijd om bij te komen! Het is als het goed is maar eenmalig!