last van vliegen,welk middeltje ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loraine1998

last van vliegen,welk middeltje ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:51

hallo.
ik heb een paard en die heeft heel erg last van de vliegen.
nou wil ik graag weten of jullie een middeltje weten die ik kan opsmeren en dat de vliegen dan in iedergeval minderen.
heel fijn dat jullie hier even kijken en ik hoop dat jullie reageren.
ik kan natuurlijk antie-vlieg kopen maar dat heb ik gebrobeert maar helaas werk het niet.
mvg.loraine&nassines.

Memories

Re: last van vliegen,welk middeltje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:26

Helpt geen enkele anti vlieg? Niet met citronella, hertshoornolie? Dan is een vliegendeken namelijk een uitkomst ;)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:27

Wij zetten tegen de tijd dat er veel vliegen etc zijn de paarden 's nachts buiten en overdag binnen.

Loraine1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 16:50

Japeloup schreef:
Wij zetten tegen de tijd dat er veel vliegen etc zijn de paarden 's nachts buiten en overdag binnen.

de stallen zijn nog in verbouwing dus moet ik even wachten.
ik hoorden van iemand dat er een middletje was azein en citroen maar ik durf het niet te proberen want zodadelijk is het niet waar !
en dan heb ik een paard die en niet zo fris uitziet met allemaal exeem rond het oog.
dus ik dacht even kijken wat jullie er van zeggen.
is een vliegendeker niet wat te heet met deze tempraturen ?
mvg loraine&nassines !

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:28

In de paarden winkel kan je knoflook kopen. Dat doe je dan door zijn voer (let op hoeveel! staat er waarschijnlijk op) zo krijg je paard een lichaam's geur dat vliegen weg houd. Probeer dat eens

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:31

1/3 azijn
1/3 dettol
1/3 water

opletten dat het niet in de ogen komt

andere "recepten" bij seizoensvragen...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:35

Wat ook heel goed werkt is een exceemdeken. Een paard van een meisje bij ons op stal heeft ook altijd heel erg last van de vliegen en krijgt er enorme bulten van. Met de exceemdeken heeft ze nergens meer last van, en je zit ook niet met het gedoe dat het middeltje wat je opsmeert/spuit maar voor korte duur werkt en je dus een paar keer per dag moet smeren/spuiten.

Loraine1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:30

1997suus schreef:
In de paarden winkel kan je knoflook kopen. Dat doe je dan door zijn voer (let op hoeveel! staat er waarschijnlijk op) zo krijg je paard een lichaam's geur dat vliegen weg houd. Probeer dat eens
oke maar ruik ik dat dan niet ?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:34

Ik gebruik Wellcare Emulsion ( 10,5 mg/ml emulsion zum auftragen fur pferde.
Permethrin)
Ik heb het vorig jaar besteld bij de dierenarts en tot nu toe is dit het enige middel wat mijn paard vliegenvrij houdt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:36

Kattenkruidolie zou ook vliegen en muggen weren.
Iemand daar ervaring mee toevallig?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:53

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-10-23 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:05

Knoflook- NEE!

[VS] Knoflook: Goed of Slecht voor paarden???

Als het vooral bij haar ogen is zou ik een vliegenmaskertje opdoen. Ik heb er zo 1:

Afbeelding
onderkant
Afbeelding
bovenkant.

Afbeelding

Hier kun je hem bestellen: http://www.aleashop.be/details.asp?lang ... tID=572957

De rest van de vliegen slaan en schudden ze zelf wel weg en ze gaan in de wei zelf vaak rollen.
Als je zo min mogelijk last wilt van vliegen kun je het best je paard lekker in nat zand laten rollen
of hem met modder insmeren. Ziet er misschien niet zo fris uit maar het is een natuurlijke manier
om parasieten van het lichaam te houden en zich te reinigen.

Sprays etc. werken maar voor even, het stinkt eerst maar vervliegt heel snel, met een regenbuitje helemaal. Alleen maar geldklopperij in mijn ogen.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:57

Ik heb bremse bremse geprobeerd, werkt heel goed alleen niet geschikt voor paarden met een dunnen huid. (die van mij dus) dus dat werd hem niet meer. Atex daas spray blijft goed werken alleen geeft dat wel vlekken en stinkt vreselijk.
De vliegenspray van Stuben werkt heel goed en wat bij mijn paarden super werkt is de Equimin van equistar. Helaas niet meer in nederland verkrijbaar maar gelukkig wel in duitsland. Spul werkt super en je vergaat zelf niet van de stank en het grootste voordeel het is vrijwel het enig middel waarbij de huid van mijn paarden het minst wordt aangetast.

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:00

Knoflook door het voer:D:D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:01

Jammer dat mensen knoflook roepen terwijl ze de rest niet lezen.. terwijl ze juist iets van het topic
op kunnen steken :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:28

VSW-->SV

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:52

prijs kwaliteit een goed vliegendeken met hals en eventueel zo'n vliegenmasker. Dat is ineens ook effectief tegen dazen.

knoflook door het voer hielp bij mijn vorige paard niet en zo'n knoflook spray die bij zweten juist werkzaam wordt is het ook niet. Ik en mijn paard gingen uren in de wind stinken van zodra er zweet en water aan te pas kwam en zowel vliegen als dazen bleven ons rustig aanvallen...

Tegen dazen helpt voor mijn huidige paard alleen Atex Daasspray. Alleen is mijn merrie er allergisch voor of heeft een te dunne huid. als ik het na het rijden vergeet af te spoelen, dan vervelt ze compleet op de binnenkant van haar billen en staat vol "kwabbels"/vochtbulten op de plaatsen waar de spray geweest is...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:54

Loraine1998 schreef:
1997suus schreef:
oke maar ruik ik dat dan niet ?

nee het ruikt niet. je moet niet gelijk een heel schepje doen want dan eet die zijn voer niet meer op. (was bij mij wel)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:34

1997suus schreef:
oke maar ruik ik dat dan niet ?[/quote]

nee het ruikt niet. je moet niet gelijk een heel schepje doen want dan eet die zijn voer niet meer op. (was bij mij wel)

Nee je ruikt het niet. Je moet niet veel doen zoals eerder is gezegt, maar gewoon een paar knoflook snippertjes door zijn voer of musli. En daaraan kan je weten of het genoeg is of je meer of zelfs minder moet doen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:35

Nikass schreef:
Ik zou geen knoflook doen, dit is namelijk erg belastend voor de maag en darmen van je paard. Verder sta ik open voor suggesties want ik heb het ideale middel ook nog niet gevonden.

Bij elk paard is het natuurlijk verschillend hoe ze op knoflook reageren. Maar zolang je gewoon een paar snippertjes door het voer doet en je weet dat je paard er tegen kan, kan het geen kwaad.