Waar op letten in het L1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

Waar op letten in het L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:14

Ik ben denk ik 2 maanden geleden voor het eerst L1 gestart met mijn E-pony. Ik heb wel een paar keer winst gereden, maar altijd maar net in de 180. Ik rijd ook regelmatig in de 160.
Dus nu vroeg ik me af; waar letten ze nou precies op? Mijn pony loopt best goed aan de teugel en de oefeningen kan hij allemaal wel. Met het wijken heeft hij af en toe nog wat moeite, maar je zou denken; als dat het enige is dat fout gaat zouden we toch nog winst moeten rijden?
Ik weet niet meer wat we nou fout doen, dus misschien weten jullie dingen waar de jury erg op let, die we misschien beter kunnen doen?

Alvast bedankt! :)

happy2014

Re: Waar op letten in het L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:17

wat staat er op je coupons? zijn het de puntjes op de i? netjes de hoeken, figuren goed doen etc. Of zijn het inderdaad bepaalde onderdelen en heb je op de overige onderdelen net aan 6 jes zodat je het niet goed op kan halen, is je paard lekker voorwaarts, is de aanleuning goed bevestigd?

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:21

Nou er staat eigenlijk nooit zoveel op mijn coupons. Soms inpuls, daar zijn we wel mee bezig want dat kan ook nog wel wat meer.. Als we nou in de 170 zouden rijden zou ik het best snappen, maar in de 160 vind ik soms echt heel raar.

De aanleuning is trouwens goed bevestigd, daar ligt het denk ik niet aan. Het staat iig nooit op mijn coupons en meestal heb ik voor dat onderdeel een 6.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:23

Het wijken word vaak wel streng beoordeeld in je proef, wijken is je voorbereiden op oefeningen die je dadelijk in het M/Z gaat krijgen, vandaar.
Maargoed al scoor je daar een 4 voor moet winst rijden idd nog kunnen.
Ik heb de L1 eigenlijk altijd hetzelfde gereden als de B niet speciaal op andere dingen gelet, ja wat meer op de letters rijden en met wat meer pit, niet te safe. :j

0000

Tjah, dat is lastig te zeggen zo...ze letten eigenlijk op dezelfde dingen als in de B, fijn voorwaarts paard, goede impuls, goede tact, voldoende sprong in galop, netjes nageeflijk en stelling en buiging, en met keurig op de letters rijden kom je ookal een heel eind.

Als je een filmpje hebt van een proefje wil ik wel even voor je kijken en wat tips geven..

Verder zijn er misschien dingen op je coupons die regelmatig terugkomen? Aan commentaar?

Queelens

En van je 7ens (je goede punten) 8jes proberen te maken door daar eens even extra hard op de knallen :j

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:25

Bedankt voor jullie reacties :) Ik zal eens kijken of ik een filmpje geupload krijg, dan zal ik hem zo plaatsen.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:42

Het lukt helaas niet om een filmpje te uploaden (iig niet op youtube). Hij zegt elke keer dat er een fout in het bestand zit..