Spelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Libje123

Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 17:54

Wie kan mij wat meer vertellen over spelen met je paard .

Tot welke kun leeftijd kun je een paard wat leren
En wat voor spelletjes zijn er te leren (vast pakken,liggen ,kusje etc )

Vanwege atrose in 1 van haar benen wil ik ook graag wat meer beweging aan de hand doen

Groetjes !

troi

Re: Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:13

Je kunt een paard dingen leren tot de dag dat ze sterven.. Tis wel zo dat ze als ze jonger zijn dingen vlugger oppakken.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:18

Ok dankje !! dan is die vraag al beantwoord

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:23

En je moet er natuurlijk ook aan denken dat je een oude pony niet moet gaan leren buigen e.d.
Terwijl een jonge, soepele pony dit weer beter kan.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:36

Ze is wel enorm soepel hoor dus dit is geen probleem er word nog veel mee gedaan wil alleen eens wat nieuws zonder zadel en hoofdstel en de klim naar boven :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:05

Ik doe zelf wel eens tikkertje in de bak met een halstertouw, maar ik weet niet of jouw paard nog zoveel mag rennen. Met het halstertouw loop ik dan achter mijn paard aan en probeer haar te raken op haar kont (niet met het uiteinde waar de clip zit, maar het andere uiteinde). Zij vindt dat geweldig en rent vrolijk de bak rond.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 00:08

Dat is inderdaad een leuk spelletje maar misschien had ik even meer info moeten geven ik ben bang dat als ik dit doe dat ze lekker druk word en madam vind het dan wel eens leuk om kontje om hoog te gooien uit speelsheid en ik wil daar niet graag achter staan haha !! Maar wel super leuk idee thnx!!

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:10

Voetballen met een normale voetbal. Het klinkt raar maar bij mij trapte hij terug en ging er daarna zelf achterna rennen ^^

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:57

Je kan je paard leren volgen, en dan er een spelletje van maken.

Doe ik ook altijd :P

Ik ren weg, en hij rent als een gek achter me aan :):)
En dan maak ik een schijnbeweging als hij voor me staat en dan wordt hij helemaal happy :P Dan springt hij helemaal blij rond en komt hij weer bij mij. :D

Ook heb ik hem geleerd dat als ik op mijn hurken ga zitten in het midden van de bak, dat hij dan komt en voor mijn neus gaat stilstaan :P

Ook is het leuk om hem ''voetje'' of ''schudden'' te leren :P Ziet er heel leuk uit :P

Mijn paard is nu best oud, en soms nogal stijf, maar als ik grondwerk met hem doe, is er niks meer aan het handje.. alsof hij alles even helemaal vergeet :P Hij leeft dan helemaal op ! /3

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:26

Binnen het western rijden wordt er aan "in hand trail" gedaan.
Hierbij moeten er obstacels worden gepaseerd met je paard aan de hand : over een brug, door een poort, tussen en over balken, slalom met pionnen, enz.
Ga maar eens op western rijden sites kijken of ga een naar een western wedstrijd kijken. Bij de quarters wordt er alleen "trail" bereden gedaan, bij de paints wordt er trail aan de hand gedaan.
www.dutchpainthorseclub.com.