Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dromy16 schreef:Mijn paard is altijd erg onrustig in de trailer, en dan vooral in de bochten.
je hoort dan heel veel getrappel en de trailer en auto schut heen en weer.
Inladen en uitladen is geen enkel probleem en de rechte weg ook niet.
Wat kan je hier aan doen?
En hebben meer paarden hier last van?
Citaat:Je bochttechniek deugd niet, volgens je paard.
Wat en hoe je het doet, boeit niet, je paard is het er duidelijk NIET mee eens, dus moet het anders.
Hoe en wat anders, daar heb ik wel ideeen bij, maar aangezien ik niet weet hoe je het nu doet, kan ik ook geen zinvolle tips geven hoe het dan wel zou kunnen.
maar dat werkt ook niet. cissy schreef:mijn idee is ook rijgedrag, heb je zelf wel eens in de trailer gestaan en een rondje gereden? net alsof je je paard bent (uiteraard zonder je paard erbij), bepaal dan zelf eens hoe de chauffeur rijdt....
het kan ook een balansprobleem zijn of dat ze teveel of te weinig ruimte heeft of inderdaad een gladde vloer. wat voor trailer heb je?

Dromy16 schreef:We hebben verschillend geprobeerd.
zoals stapvoets dan heel rustig door de bocht.
Ook hebben we geprobeerd wat sneller maar het maakt allemaal niet uit.
We hebben een keer met de auto erachter aan gereden om te kijken wat ze nou precies doet,
het lijkt dat ze ook niet echt oplet ofzo want als je dan de bocht doorgaat valt ze zowat om.en dan begint ze ook te trappelen.
maar als we eenmaal weer op de rechte weg zitten gaat alles goed.
ook hebben we geprobeerd (omdat we dan denken dat ze mischien niet oplet) om ruim van te voren voor de bocht gas terug te nemen zodat ze mischien wakker wordtmaar dat werkt ook niet.