Ik vind dit een begrijpelijk verzoek gezien de vaak dure bodems die er liggen, echter hoe realistisch is het om te verwachten dat dit ook echt gebeurd tijdens een wedstrijd?
Ik ga zelf vaak zonder hulp op wedstrijd, als tijdens het losrijden mijn paard iets laat vallen (wat aannemelijk is) dan zie ik het niet zitten om van m'n gespannen paard af te moeten springen en naar een poepschep te moet zoeken. Ten eerste ben je als combinatie uit je concentratie. Je moet wellicht tijdens het losrijden meerdere malen afstappen, ik geloof niet dat een paard hier fijner van gaat lopen. Tevens concentreer ik me tijdens een wedstrijd liever op het rijden dan dat ik in de gaten moet houden of we wellicht iets verliezen onderweg.
Gaat er wel iemand met mij mee, moet ik diegene dan de opdracht geven de achterkant van mijn paard constant in de gaten te houden...??
Een ander bijkomend feit is dat veel mensen aan zo'n regel aan hun "laars" lappen of er "schijt"
aan hebben. Je valt dan tijdens het losrijden in discussies van wie de mest is die bij C ligt.... Persoonlijk vind ik het niet erg iemand anders z'n mest op te ruimen, echter wel als ik hiervoor tijdens het losrijden moet afstappen. Dit soort discussies en het spelen van "politieagent" zit toch geen deelnemer en organisatie op te wachten op een "gezellig" concours.
Mijn idee is om als organiserende verening of de ringmeesters een extra taak te geven m.b.t. de mest of aan de deelnemers te vragen of zij na het rijden de losrijbak even willen doorlopen en de mest die er ligt willen opruimen. Zeker niet iedere deelnemer zal hier gehoor aan geven maar als 50% het wel doet houd je toch een schone bodem.
Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken en vooral diegene die ook als organisator van wedstrijden hier mee te maken heeft.

. Dat verpest toch wel een beetje je proef.