deken op of niet meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

deken op of niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:14

mijn paardje is een dik half jaar geleden geschoren en ik zie dat ze nu toch weer een behoorlijk vachtje terug heeft. een maand geleden is het 200 grams dekentje vervangen door een katoenen dekentje omdat ze echt nat was van het zweet steeds. het katoenen dekentje is sinds een paar dagen ook af. nu scheen vandaag de zon niet en is t wat fris in vergelijking met gister en eergister, toch heb ik geen deken meer opgedaan. wat vinden jullie? zo laten of vanacht toch weer deken op/of met regen(zoals vandaag)...
ik twijfel een beetje...

bedankt alvast!

Woody2015

Re: deken op of niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:07

Ik heb ook geen deken meer op, ik ben ermee gestopt toen het zo warm was en begin er nu ook niet meer aan of het moet echt veel kouder worden dus onder de 10 graden overdag en heel erg veel regen.
Maar deze temperaturen kunnen ze goed hebben, en ze kunnen hun eigen vacht opzetten voor het vasthouden van warmte.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:12

Ik heb sinds het zo warm werd helemaal geen deken op indd, maar vannacht toch maar weer een heel dun zomerdekentje opgegooid... Dit is eigenlijk vooral voor 's nacht want overdag is het wel warm genoeg :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:12

Bij ons ik ook af = af, of het moet -10 worden ;) Zou hem lekker af laten je paardje kan zelf zijn temp. prima regelen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:16

Ik zou de deken echt aflaten. Als een paard nu nog niet zonder deken kan, dan is er echt iets mis met zijn/haar gezondheid.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:19

Ik doe hem ook niet meer op! Het is prima weer zo en een koudere dag kunnen ze heus wel hebben!
Niet weer opdoen, want je blijft dan prutsen........:o

Milo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:02

Ik zou hem ook aflaten. Het is nu warm genoeg, en 's nachts vriest het ook niet meer :o .

Bianc93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:07

die van mij past zich in ieder geval snel aan aan de buitentemperatuur! ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:52

Sinds de temperaturen wat stabieler zijn geworden heb ik de deken er ook afgelaten, ga het er ook niet meer op leggen. Mocht ze niet zo dik in het vacht zitten net als mijn paard dan kun je kiezen voor een 0 grams regendeken met erge regen en anders zou ik het zo laten.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:38

ik heb de mijne vandaag zijn regendeken met fleecevoering weer opgedaan -- ook hij schiet flink in zijn vacht en de temperaturen kelderen iets ( snachts rond de 2-4 graden -overdags 12-14 graden met wind ) op de wei vind ik dat te koud

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:02

Geen deken meer op doen. Paard is daar blijer mee. Als je paard het koud heeft gaan zijn haren over eind en krijgt ie het warm :) Zolang jij weer een deken op gaat doen kan je paard verkouden worden wanneer de deken er weer afgaat.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:05

Mijn merrie is in november geschoren en staat al een dikke maand "zonder" dekens. Ook 's nachts moet het al onder 5°C zakken vooraleer ik er een dekentje op leg. Er zijn echter wel enkele zwaar bewolkte dagen met veel buien geweest en T onder de 12°C toen heeft ze een 0 grams regendek op gehad (dit omdat ze nergens kan schuilen voor de regen)
Maar met het warme weer heeft ze weer een vliegendeken op voor de beestjes