Witte rijbroek met gekleurd zitvlak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ahumm

Witte rijbroek met gekleurd zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 12:00

Ik ben toe aan een nieuwe rijbroek en ben benieuwd wat jullie ervaring is met een witte rijbroek met bijvoorbeeld een blauw kunstleren zitvlak. Of een andere kleur. En dan ben ik benieuwd naar hoe dat zich in de was houdt, blijft het wit dan wel wit? En wat vinden jullie er überhaupt van op een wedstrijd? Ik sta er zelf wat dubbel in. Een kleur wit vind ik toch het mooist, maar donkerder is natuurlijk praktischer. Graag jullie mening.

meisje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:19

Ik heb hier geen ervaringen mee, maar mij lijkt het niet zo mooi op een wedstrijd. Met lichtrijden zie je dan toch steeds dat het zitvlak een andere kleur heeft, dus ik zou (persoonlijk) voor een wit zitvlak kiezen bij een witte wedstrijdbroek.

TaanStippel

Re: Witte rijbroek met gekleurd zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:23

Ik vind persoonlijk met een zwart of grijs zitvlak ook mooi, ben ze zelf helaas (nog) niet tegengekomen zonder kunstlederen zitvlak.

Blauw of een andere kleur lijkt mij helemaal niet mooi.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:26

heb onlangs bij hyporama een witte gezien met een grijs zitvlak, zo mooi, zou er bijna wedstrijden voor gaan rijden. Helaas geen leer gezien

Geen_idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:49

Ik ken iemand met een witte rijbroek met een grijs leren zitvlak, het is wel erg mooi! Toevallig start zij ook in het grijs (schimmel), dus dan is het helemaal chique.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:54

Jumper is een merk dat witte broeken heeft met een zwarte stoffen zitvlak :j

Heb ze bij meerdere ruiterzaken zien liggen.
Och ja praktisch, wat heet praktisch, ik heb gewoon een witte en zitvlak is wat blauwig van de zadelzeep, maar dat zie je niet, en met lichtrijden ook niet want dan hangt jasje ervoor, en zo hoog hoor je niet uit het zadel te komen ;)
En hoef toch niet meer licht te rijden :+

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 12:28

Wit met grijs, dat lijkt me inderdaad wel mooi. Eens rondkijken of ik dat ergens vind.
Dank voor jullie reactie. Mijn paard is niet de allergemakkelijkste, dus ik moet nog wel even lichtrijden, vrees ik. groetjes, Annet

Bianc93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:04

Vind het zelf vreemd uitzien op wedstrijden. Dan zou ik meer een gelijkmatig patroon kiezen!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:07

Ik zou het dan met zwart/grijs doen.
Maar persoonlijk lijkt mij gewoon wit mooier.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:14

Afbeelding

Deze is wel mooi en betaalbaar! Maar ik vind dan wel dat je je hele wedstrijd outfit erop aan moet passen. Ik heb een donkerblauw rijjasje, dus dan vind ik deze broek er echt niet mooi bij. Dus ik ga gewoon voor wit :D .

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:11

je moet nooit een witte rijbroek kopen met een andere kleur zitvlak (voor dressuur dan ;))
(bijna) niemand zit helemaal recht en perfect in het zadel, en als je dan ook maar een beetje scheef gaat zitten dan ziet de jury dat gelijk omdat je zn opvallend zitvlak hebt... |o voor springen kan het wel, maar vind het persoonlijk niet zo mooi :wave:

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 09:23

da's inderdaad ook een punt Watapatja. En verder: normaal rij ik met een donkerblauw jasje en soms met een groene (verenigings) jas. Ik neig er dan ook wel toe om helemaal wit toch het mooiste te vinden.

Heb een bruine broek van USG en die zit heel fijn, dus die wil ik in het wit bestellen, nu zag ik dat ze die ook in stone (soort van beige) zitvlak hadden. Best mooi, maar inderdaad ik ga voor wit.

Dank voor jullie opmerkingen en reacties en we gaan voor de egale/rustige look!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:45

Mag je eigenlijk wel starten met een broek met een gekleurd zitvlak? Voor jasjes en dekjes zijn de regels versoepeld, maar voor broeken toch niet? Die moeten volgens mij nog steeds wit/ecru/champagne zijn. Of heb ik het mis?

Sandra5002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:31

Ik heb een keer iemand gezien in een witte rijbroek met een roze leren zitvlak bah dat was lelijk :P
Maar grijs zou best wel kunnen :)

Kenjiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:08

Ik vind het ook niet mooi, helemaal wit is toch veel chiquer.

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:19

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:25

Als je graag wil dat ze genieten van je vrouwelijke rondingen (in positieve zin), dan zou ik gaan voor een witte rijbroek met gekleurd zitvlak..
Door dat gekleurde vlak ligt het accent nogal op de bips.
Ik heb daar persoonlijk (als man) to-taal geen probleem mee.. ;)

Heb je liever niet dat er iets geaccentueerd wordt, dan zou ik gaan voor plain wit.
Wat ik al las, ook jury technisch verstandig.

(en toch zou ik gaan voor gekleurd zitvlak) *\o/*

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:44

ChelseaII schreef:
Afbeelding

Deze is wel mooi en betaalbaar! Maar ik vind dan wel dat je je hele wedstrijd outfit erop aan moet passen. Ik heb een donkerblauw rijjasje, dus dan vind ik deze broek er echt niet mooi bij. Dus ik ga gewoon voor wit :D .

deze heb ik voor concoursen en die blijft verder prima :j
krijg er ook regelmatig reacties op dat het een erg gave broek is

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:36

Als iemand er eentje weet met een donkerblauw leren zitvlak dan houdt ik me aanbevolen

(heb toch bijna geen kont, dus valt niet zo op)

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:28

PriscaZ schreef:
Mag je eigenlijk wel starten met een broek met een gekleurd zitvlak? Voor jasjes en dekjes zijn de regels versoepeld, maar voor broeken toch niet? Die moeten volgens mij nog steeds wit/ecru/champagne zijn. Of heb ik het mis?

Het gekleurde zitvlak mag al een hele tijd, zie het al jaren bij mensen dus ook voordat de regels werden aangepast.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:00

Ik moet zeggen dat ik het wel mooier vind als je broek met wedstrijden helemaal wit is. Maar als je graag een met een gekleurd vlak wil, zou ik voor zo een met een grijze vlak gaan. Dan is het contrast niet zo drastisch als met een zwart zitvlak op een witte broek