Eczeem deken te klein, wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Stephanie

Eczeem deken te klein, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 16:32

hallo,weet niet of dit toppic goed staat :o
We hebben op stal een paard van ongeveer 178 met zomereczeem.
we hebben dan ook een eczeem deken voor hem, en dit werk eigenlijk best goed, maar 1 probleem.
het stuk van de hals is veel te kort, de voorkant van de manen zitten niet in de deken, en hier heeft het paard dus ook heel erg last van zijn eczeem (nu al) verder waar de deken zit heeft hij er nog geen last van.
hebben jullie mischien tips, of opties? want dit is natuurlijk niet zo handig! ;)
Oja even voor de duidelijkheid, we hebben al de aller grootste maat!

Alvast bedankt!

quintusgl

Re: Eczeem deken te klein, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:43

Ander merk exceemdeken nemen?
Wellicht past de Rambo Sweet itch wel?

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 17:19

Bedankt voor je reactie, heb even rond zitten kijken en zie dat deze dekens tog wel aardig aan de prijs zijn!
wij hebben zelf zo'n bruine zegmaar (weet niet precies welk merk) en deze bevalt eigenlijk best goed, is pas de 2e zomder dat hij hem op heeft.
zijn er verder geen andere opties? ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:19

Ik verplaats dit topic van MD naar SV.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:22

Ik heb de deken van Pagony,en dan met hoofdkap. Dan past die goed.
Verder heb ik de RSIH maar die is idd duur en bij mijn pony zit hij ontiegelijk raar bij de borst/schouders. + Ze heeft hem nu al op verschillende plekken gemold.. :P

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:22

Misschien die hij nu heeft verkopen en dan een nieuwe kopen.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 17:28

@ Zusjacobs, heb je dan niet dat als hij/zei gaat eten dat de deken dan te strak zit bij het hoofd en oren en zo?

@ekeif96: dat is niet echt een optie, hij heeft er al een aantal gaten in gemaakt, dus word m niet! ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:07

_Stephanie schreef:
@ Zusjacobs, heb je dan niet dat als hij/zei gaat eten dat de deken dan te strak zit bij het hoofd en oren en zo?

@ekeif96: dat is niet echt een optie, hij heeft er al een aantal gaten in gemaakt, dus word m niet! ;)

Nee, ik heb er 1 die een elastiek van nek tot schoft heeft (en daar vast zit aan de deken met een sluiting) die kun je zolang doen als je zelf wilt, dan blijft die met grazen nog goed hangen. Bij mijn eerste paar pagony dekens deden we telkens de gaten groter maken voor de ogen, en anders kun je ook andere kappen proberen? Van die duurdere merken heb je ze namelijk ook die er volgens mij gewoon op passen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:09

Heel simpel een nieuwe kopen... ik kan hier wel een beetje om treuren. Deken is te klein, paard heeft last ervan. Dan maar een nieuwe aan de prijs of niet, zoiets is gewoon zielig. Als een paard zo'n jeuk heeft echt niet fijn... :(

Dan maar vragen aan mama en papa of weet ik wie voor wat geld te lenen..

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 18:12

Bedankt voor de tip zusjacobs!
@KBTP, de deken is zeker niet te klein, er mist gewoon een stukje bij de hals als hij aan het eten is, gaat om ongeveer 10 cm, deken past verder perfect.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:12

KBTP schreef:
Heel simpel een nieuwe kopen... ik kan hier wel een beetje om treuren. Deken is te klein, paard heeft last ervan. Dan maar een nieuwe aan de prijs of niet, zoiets is gewoon zielig. Als een paard zo'n jeuk heeft echt niet fijn... :(

Dan maar vragen aan mama en papa of weet ik wie voor wat geld te lenen..

eigelijk ben ik het hier wel een beetje mee eens :j

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 20:23

Ik heb niet gezegd dat ik geen nieuwe deken wil kopen omdat het te duur is, maar ik kijk liever eerst of er nog andere optie's zijn, en anders kunnen we altijd nog een nieuwe kopen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:26

Kun je niet zon soort stof bijkopen en erbij naaien?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:28

_Stephanie schreef:
Bedankt voor de tip zusjacobs!
@KBTP, de deken is zeker niet te klein, er mist gewoon een stukje bij de hals als hij aan het eten is, gaat om ongeveer 10 cm, deken past verder perfect.

Heel herkenbaar. Beste optie is meestal of zelf knutselen of bijbehorende hoofdkap aanschaffen, die heeft nl vaak stukje hals eraan zitten, zodat echt alles bedekt is.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:30

bij die van mij was ook stuk te klein zeg maar. ook had hij juist op die plek last van kriebels.
idd de rsih hij is al aan zn 2de deken bezig en zit erg goed. paard heeft brede borst en alles maar deken zit goed. hij heeft geen jeuk aan begin van zn manen en zelfs zn voorpluk zit wat ingepakt
ze zijn duur maar je hebt wel wat en liever arm en goede deken dan een paardje met jeuk.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:17

ikke20 schreef:
bij die van mij was ook stuk te klein zeg maar. ook had hij juist op die plek last van kriebels.
idd de rsih hij is al aan zn 2de deken bezig en zit erg goed. paard heeft brede borst en alles maar deken zit goed. hij heeft geen jeuk aan begin van zn manen en zelfs zn voorpluk zit wat ingepakt
ze zijn duur maar je hebt wel wat en liever arm en goede deken dan een paardje met jeuk.

Ik ken ook genoeg mensen die er blij mee zijn, maar kan ik er dus echt niet blij mee zijn. Ding zit gewoon niet goed en is bij mij al aardig snel kapot (Achter is de klip gebroken, + ze heeft laats dat lintje/singel die bij de achterbenen zit eraf gesloopt. Dat zachte stofje op de borst is al aan het slijten na een halve zomer en de sluiting op de borst van klitteband is al kapot..)

Edit) mijn pony sloopt haar andere dekens dus echt nooit..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:25

klopt dat zachte stofje slijt idd heel snel en klitteband is bij allebei mn dekens ook kapot maar die van mij vinden het heel leuk daaraan te gaan staan trekken.

maar kwa pasvorm is het voor mijn paard een heerlijk deken omdat hij gewoon past en dat zijn maar weinig dekens.

je hebt van sectolin ook een soort rsih is stuk goedkoper maar wel tot over de oren

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:28

als de deken verder helemaal goed past en er geen groter maat is. Dan zou ik gewoon gaan voor een nieuwe deken en je oude gebruiken om een extra stukje aan de hals te naaien.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 22:39

Fijne reacties, ik denk tog dat we eerst maar een vliegenkap gaan proberen die erbij past, iemand hier ervaring mee?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:43

Kijk eens bij het merk Amigo, zelfde kwaliteit als Rambo maar stukken minder duur. Anders iemand zoeken die de deken voor je wil vermaken, zijn op bokt meerdere handige mensen.

Jkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:51

die dekens zijn aardig aan de prijs ja, ik weet niet of je er handig mee bent maar anders zou je er zelf een lapje stof aan kunnen maken ofzo

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:40

Bijbehorende hoofdkap erbij kopen! Je zult een XL nodig hebben. Dan is zijn hele hals bedekt en kan hij toch grazen aangezien er een elastiek aan de kap zit. Die van ons loopt ook met hoofdkap en deken. Zonder hoofdkap gaat ie alsnog schuren achter de oren.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 18:54

Bedankt voor de reacties, de hoofdkap is gekocht!
heb idd maat XL genomen! nou hopen dat de kap past en dat het werkt!

Als jullie de paarden op stal hebben, hebben ze dan ook de deken en de kap op?

meltuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:32

Past de deken gewoon echt niet of schuift hij iedere keer naar beneden ?
Als dat het geval is zou ik de deken aan een halster vastmaken en hem altijd met het halster wegzetten, ook kun je eventueel een goed vervangingsmiddel in dit gedeelte smeren (ik raad TKC aan) , want als er geen andere oplossing is, heb je iig geen last van een stukje weggeschuurde rasta-manen ;)

Yorrp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:30

grotere kopen!