Het dier zelf word in Aug. 2 jaar en een bal is (nog) niet ingedaald...
Nu heb ik wel ervaring met merrie's en ruinen maar een hengst?( alleen volwassen op mijn vorige werk
) en dan op die leeftijd?hoe zijn jullie hengsten? (alle leeftijds ervaringen zijn welkom )
Is er een mogelijkheid dat het met de duur een klophengst zou kunnen zijn/worden?
Mijn stal zelf heeft liever geen hengsten ( sta bij particulier )
Maar hoe denken jullie er over als er ineens een hengst bij jullie op stal komt?
wat zijn nog meer dingen om op te letten? Behalve dan het eventuele hengsten gedrag
een 4 jarige die dus wel totaal over je heen walste als je niet ermee wist om te gaan. Hij zal je nooit bijten/trappen maar was wel de gene die probeerde ergens onderuit te komen, probeerde langs je te rennen enz. Als hij eenmaal zn plaatst wist per persoon was het ook een schat van een dier. Tevens is het vaak voor hengsten toch wel stessvol als er merrie's in de buurt staan. Plus kom je ooit noodgedwongen je paard ergens anders neer te zetten vind je vaak zo al geen fijn plekje, met een hengst beperk je dit tot nog een veel kleinere slagingskans mede omdat ze vaak toch onrust brengen aan de andere paarden op stal
Alvast bedankt!

bal is er al