eerste wedstrijd, zonder ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne12374

eerste wedstrijd, zonder ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 22:36

hallo,
ik wil binnekort voor het eerst op wedstrijd. ik krijg natuurlijk wel hulp van anderen en er gaat iemand die al wel ervaren is en met 2 paarden rijd op concour, maar wil nog een paar dingetjes weten en zou het heel erg waarderen als jullie me hierbij kunnen helpen ik heb een aantal vragen.
1 de juiste trailer (ik zoek een 1.5 paards) wat bevelen jullie mij aan?
2 hoe gaat het nou precies helemaal in volgorde het hele verhaal...(ik heb een startkaart/coupons maar dan...)
3 en dan nog wat jullie er bij kunnen aanvullen heel graag!

mijn paardje staat een beetje bij bergen op zoom... en ik heb een E-pony en staat bij de pony's ingeschreven bij een rijvereniging en op mn startkaart ik start dus in de B1 pony's. wat informatie om makkelijker mij advies te geven ;)

furious

Re: eerste wedstrijd, zonder ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:55

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:34

B1 bestaat niet. Het is gewoon B. Het 1 en 2 gebeuren begint pas bij de L.

Wat ik persoonlijk aanraad is om even het algemeen wedstrijdreglement en het dressuurreglement door te nemen. Daar leer je heel veel van wat wel en niet mag (en iedere ruiter wordt eigenlijk geacht dit uit zijn/haar hoofd te kennen).

Trailer ligt aan je budget. Aan te raden is een trailer met (ruime) zadelkamer en een niet te steile laadklep.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:38

op je coupons vul je de plaats en datum in en welke klasse je start :)
Ik doe het altijd zo:
ik kom aan op het terrein en ik laat mijn paard dan nog even in de trailer staan en ga me dan eerst aanmelden. Dit is meestal in de kantine. Als ik me aangemeld heb ligt het eraan hoelang het nog duurt voordat ik mijn proef moet rijden en ga ik hem zadelen. Ik ga er meestal 20 min van te voren op. Maar dat verschilt heel erg per paard ;)

PiN

Re: eerste wedstrijd, zonder ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:28

Ik adviseer je een 2paards trailer, staat wat steviger op de weg.
Ook adviseer ik je ijzers met kalkoenen, meer grip als t outdoor/gras is!

Ik laat t paard altijd in de trailer staan totdat alles goed geregeld is (zoals kelly uitlegde), dan ga ik poetsen tot die schoon is, ik poets dan gewoon door tot 1uur voor de wedstrijd, dan zadel ik t paard op en laat dr nog even staan (of doe dr eventueel peeskappen, springschoenen etc. aan) ong 45minuten voor ik moet rijden doe ik t hoofdstel om en longeer t paard zn 5 minuutjes, gezien t een energiebom is, dan stap ik op en zorg dat mn paard goed klaar is voor de wedstrijd =)