midweek week 28, 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

midweek week 28, 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 09:26

Ik ben bezig met het organiseren van een midweek weg met eigen paarden naar het Drentfriese Wold
Datum: 11 tot 15 juli 2011.
Deelname is op eigen risico
Kosten zullen 200,00 euro zijn (exkl avondeten)

De planning is gezamenlijk te eten (ontbijt en avondeten). Overdag zullen er in groepen verschillende ritten gemaakt kunnen worden. Er zijn verschillende ritten mogelijk qua route en afstanden, de routes zijn hoofdzakelijk ruiterpaarden.
Dus ideaal om alleen (of met een klein groepje) aan te sluiten

Bij intresse graag een PB.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:09

Het lijkt me zinvol om even te melden welke lokatie je op het oog hebt en of er mogelijkheden zijn voor stalling, weidegang of een combi van beiden.
Feitelijk zeg je dat je logies+ontbijt regelt. Hoe zie je dat met diner? Wie kookt dat? Catering? Budget? Wat doe je met lunch?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:17

friesiszwart schreef:
Ik ben bezig met het organiseren van een midweek weg met eigen paarden naar het Drentfriese Wold
Datum: 11 tot 15 juli 2011.
Deelname is op eigen risico
Kosten zullen 200,00 euro zijn

De planning is gezamenlijk te eten (ontbijt en avondeten). Overdag zullen er in groepen verschillende ritten gemaakt kunnen worden. Er zijn verschillende ritten mogelijk qua route en afstanden, de routes zijn hoofdzakelijk ruiterpaarden.
Dus ideaal om alleen (of met een klein groepje) aan te sluiten

Bij opgave graag melden of je je paard op het land wilt hebben of in een stal, hengsten moeten op stal.
--> Bij stalling komen er nog extra kosten van bodembedekking.
Bix moet zelf meegenomen worden.

Bij intresse graag een PB.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 15:51

ikke schreef:
Het lijkt me zinvol om even te melden welke lokatie je op het oog hebt en of er mogelijkheden zijn voor stalling, weidegang of een combi van beiden.
Feitelijk zeg je dat je logies+ontbijt regelt. Hoe zie je dat met diner? Wie kookt dat? Catering? Budget? Wat doe je met lunch?

De locatie is vermeld namelijk in het Drentfriese Wold (richting Appelscha)
Weidegang is mogelijk voor merries en ruinen. Hengsten moeten op stal.
Doordat het de bedoeling is overdag ritten te maken is het niet praktisch op de overnachting locatie te eten.
Koken: Op de aankomstdata zal er patat zijn, di en do wordt er een barbeque geregeld en woensdag zal nader ingevuld worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:36

friesiszwart schreef:
ikke schreef:

De locatie is vermeld namelijk in het Drentfriese Wold (richting Appelscha)
Weidegang is mogelijk voor merries en ruinen. Hengsten moeten op stal.
Doordat het de bedoeling is overdag ritten te maken is het niet praktisch op de overnachting locatie te eten.
Koken: Op de aankomstdata zal er patat zijn, di en do wordt er een barbeque geregeld en woensdag zal nader ingevuld worden.

Met lokatie bedoel ik gewoon de toko waar je naar toe gaat; bijvoorbeeld de Alberthoeve in Wateren (om maar een dwarsstraat te noemen)

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:47

Ik ben geïnteresseerd in meerdaagse trektochten maar heb mijn bedenkingen over de priode i.v.m. de dazen. Ik ken de regio niet, maar mijn vraag is dus of er niet het risico bestaat om opgevreten te worden door dazen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:34

Kasztanka schreef:
Ik ben geïnteresseerd in meerdaagse trektochten maar heb mijn bedenkingen over de priode i.v.m. de dazen. Ik ken de regio niet, maar mijn vraag is dus of er niet het risico bestaat om opgevreten te worden door dazen?

Dat kan erg plaatselijk zijn. Ik heb nergens last van; kennissen drie km verderop klagen steen en been.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:00

Kasztanka schreef:

Wij zitten zelf in de Montferlandse bossen en daar zijn ook veel dazen. Ik spray mijn paarden altijd in met veerust (en zelf gebruik ik niets) en ik heb nergens last van. En ik verwacht daar ook geen last van de dazen te zullen hebben.

friesiszwart

Re: midweek week 28, 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 20:37

Inmiddels hebben de eerste deelnemers zich gemeld. Ook als je alleen mee zou willen is dat natuurlijk ook mogelijk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:11

Heb je nog een gids nodig? Ik verzorg routes vanaf de Alberthoeve te Wateren en kan op wens een route maken of meerijden....... en toen zag ik de datum, dan ben ik in Noorwegen.
Qua dazen: die hebben nogal een eigen territorium in het DFW. Op de ene plek heb je hele kuddes maar er zijn ook zat routes waar je ze nauwelijks tegenkomt. Goed in de daasspray en zorgen dat je een beetje op tempo rijd kan goed helpen
Maar aan de TS: als je zo'n weekend organiseert is het misschien wel goed om erbij te zetten welke lokatie je in gedachte heb (standplaats) en waar de overnachting uit bestaat
Als dit nog niet helemaal duidelijk is: de alberthoeve heeft hele mooie midweek arrangementen bed en breakfast en stalling/weidegang

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 08:57

Bedankt voor je aanbod Napie, maar een gids is niet nodig want er zijn goede kaarten met uitgetekende routes aanwezig.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:36

Veel succes met de planning!!! Het is prachtig rijden hier

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 20:07

Even een schopje,
Er kunnen nog enkele mensen mee.