Ik sta sinds 3,5 maand op een nieuwe stalling. Ze staan lekker 24/7 buiten
hebben genoeg contact met andere, ruime 20x40 bak + 20x40 paddock en groot weiland. Echter zochten de land eigenaren 2 nieuwe mensen waarvan ik er 1 was.Mijn paard werd zeer goed ontvangen, is lief (naar mens en dier) en onderdanig in de groep en sinds dag 1 dikke vriendjes met 1 van de andere paarden.
Samen eten, slapen, drinken. Dikke pret dus ik helemaal blij gezien het 5 minuten lopen van mijn huis is

Na 1,5/2 maanden was ook de laatste lege plek opgevuld door een net gecastreerde ruin van nog geen 3.
Dit paardje werd niet goed ontvangen en is een maand lang achter na gezeten door de leider van de groep, iedere dag op nieuw, etenstijd of niet.
Paard heeft in die tijd 3x hek uit eruit gerend, liep kreupel en had vele wonden met als gevolg > er werd een stukje afgezet voor dat paardje.
Logisch zou ik ook gedaan hebben! Natuurlijk niet de bedoeling dat je hem straks met een gebroken been vind.
De rest van de groep bleef dat paard opjagen maar ze konden er niet meer bij omdat er een hek tussen staat.
Nu koelen ze hun woede op mijn paard....
Mijn paard is er onderdanig en moet een langere tijd gepest worden wil hij van zich af trappen. Dus als hij flink gebeten word haalt hij niet uit maar is hij wel weer bestempeld met een nieuwe roze vlek en kan ik weer gaan smeren.
Heb Antibijt geprobeerd met Cayenne erin, geen succes. Deken? Binnen no time stuk. Azijn wil ik nog proberen maar weet niet of dit kwaad kan voor de huid? Cribox hoor ik redelijk positieve reactie's op maar kan nergens vinden of dit op de huid mag komen?
Dat nieuwe paardje is nu even tijdelijk weg om ingereden te worden en gelukkig word mijn paard nu met rust gelaten maar ja..hij komt weer terug.
Hebben jullie misschien HET middel tegen een open paarden mond? Of in ieder geval optie's die ik kan proberen.
Onwijs bedankt alvast!

Zo ziet hij er momenteel uit

Verhuizen van stal zal ik absoluut niet doen. Ook zeggen dat nieuwe paard weg moet, ga ik niet over dus kan ik niks mee doen. Tevens is dat ook een andere discussie, hier wil ik het graag alleen over het bijten hebben.

Zou een logisch oplossing? zijn.

Ik heb mijn paard voor de sport en hou hem graag heel (maar wil hem ook zoveel mogelijk buiten hebben) als het niet zou gaan in de groep zou ik hem apart zetten met een ander waar het wel mee klikt.