Gentlegiant schreef:ik zal morgen even bellen
ik ben namelijk zaterdag verhuisd
Wat de kosten zijn is bij elk stamboek natuurlijk anders het gaat hier over een KWPNer (volpapier)
chipnummer heb ik wel dus DNA zou niet nodig moeten zijn
Misschien weet TNT wel wat er precies met het pakketje is gebeurd, niet geschoten is altijd mis.
Van mijn pony hadden we ook alleen het chipnummer.
We zijn naar de veearts gegaan om te chippen en die ontdekte uiteindelijk dat er al een chip inzat.
De veearts heeft toen een formulier ingevuld (volgens mij een soort van verklaring dat de chip met dat nummer gevonden was).
Daarna hebben we het stamboek gebeld, en aan de hand van het chipnummer konden we het duplicaat aanvragen.
Maar ik zou als ik jou was eerst TNT bellen. Aangetekende post hoort gewoon aan te komen, je betaalt niet voor niets extra (volgens mij is TNT zelf verantwoordelijk voor het bezorgen van het pakket?)
Misschien kunnen ze je inderdaad een handtekening geven en kan je daaruit misschien opmaken waar het pakket is? Of weten ze het adres waar het pakket bezorgd is..
Mocht daar echt niks uitkomen, dan zou ik het KWPN bellen en vragen hoe het aanvragen van een duplicaat paspoort in zijn werk gaat.
Mijn paspoort kwam van het NMPRS en die zullen vast andere regels hiervoor hanteren denk ik. Maar ik weet haast wel zeker dat het KWPN hier ook wel oplossingen voor heeft