Vliegendeken & regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Vliegendeken & regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 15:31

Hoe doen jullie dat met buien/ regen met exceem of gewone vliegendekens?
Laten jullie ze gewoon met vliegendeken lopen met de gedachte; toch weinig stof, droogt wel weer, of wisselen jullie met regen van dekens?

Ben benieuwd :)

monica08

Re: Vliegendeken & regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:33

Vorig jaar liet ik gewoon het vliegendeken op :) Maar zoveel regende het niet en als ik de dag van te voren wist dat het ging regenen, liet ik het deken af. Met regen zijn er ook niet zoveel vliegen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:56

Ik liet bij Tines gewoon zn vliegendeken op. Het stof van die rambo deken zelf is toch een soort plastic wat geen stof op neemt. En dat dunne silk stofje op de borst is zo droog....

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:23

hangt er vanaf, bij warm weer (20°C of meer) laat ik de vliegendekens op. Ze worden wel door en door nat , maar dat maakt bij die temperaturen niet zoveel. Bij koudere temperaturen doe ik ze af, want er zit toch minder vliegend ongedierte en bij temperaturen onder de 12°C gaat de regendeken op.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:10

Als je paard zomereczeem heeft de eczeemdeken zeker oplaten! Als je een goede hebt is ie snel weer droog, en vlak na zo'n zomerbui is ook echt een muggen-periode, dus dan heeft je paard 'm juist nodig. Dan moet ie 'm al om hebben aan het eind van de bui. Alleen als het dagenlang regent doe ik 'm af.

Vliegendeken kun je wel af doen. Maar als ie snel droogt en het niet de hele dag regent kan ie ook op blijven.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:19

Eczeem deken laat ik gewoon op.,
Aangezien ik niet altijd gelijk na het einde van de bui op de fiets kan stappen, vind ik het anders oneerlijk tegen over mijn Haf.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:44

Je hebt tegenwoordig ook vliegendekens met een waterdicht stuk op de rug :) Maar ik heb er nog geen ervaring mee, en ze zijn duur!

Eczeemdeken laten wij ook gewoon op, jammer dat het nat wordt maar liever af en toe een natte deken, dan jeuk. Ik kan ook niet na elke bui de deken komen halen en in de droger gooien.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:13

Omdat het deze ochtend flink aan het regenen was hier, heb ik gewisseld van deken (ook omdat de temperatuur flink gedaald is ten opzichte van de vorige dagen). Voor een buitje op een warme lentedag, haal ik hem niet af hoor. Droogt wel :)