Spoed: vraag over Saxon rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Spoed: vraag over Saxon rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:56

Hallo bokkers,

Ik heb een beetje een vreemde vraag! Ik heb de kunstlederen rijlaarzen van Saxon met veter voor en rits achter, en van 1 van mijn laarzen is de rits kapot. Nu heb ik op internet iets gevonden waarmee ik de rits zeer waarschijnlijk kan repareren zonder dat er een hele nieuwe rits in hoeft, echter, daarvoor moet ik wel de maten van de rits hebben :P

Ik moet weten de breedte van de rits:
Afbeelding

en de dikte van de rits:
Afbeelding

Ik kan pas morgen mijn eigen laarzen opmeten, maar wil graag vandaag bestellen, dus wie kan mij uit de brand helpen??

WinBinChes

Re: Spoed: vraag over Saxon rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:14

Ik denk dat ik al weer wat jij hebt gezocht. Ik heb het geprobeerd en ik adviseer een nieuwe rits. Er komt bij een laars teveel druk op te staan. Bij mij was met 2 weken de rits weer stuk en heb ik alsnog nieuwe ritse erin laten zetten. En die doen het nu nog steeds!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:47

Ik ben wel benieuwd naar dit principe, wat houdt dit in? :)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:50

is mij niet vreemd dat die saxon laarzen kapot gaan, die kregen we echt aaaaaltijd stuk terug toen ik nog in een ruitersportzaak werkte..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:12

Het heet zlideon en dat is een loper die op elke rits kan wanneer de originele loper kapot is.

@kim90: tja, het zijn ook goedkope laarzen natuurlijk :) heb er 2 jaar veel plezier van gehad maar heb nu echt leren laarzen van iemand kunnen overnemen :)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:16

wij kregen ze na 1 of 2 weken al weer terug met kapotte ritsen of naden, dat hoort niet ookal zijn ze wat goedkoper natuurlijk :P

fijn dat je er nog 2 m=jaar mee gedaan hebt! :)