zadelkamer in vrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

zadelkamer in vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:21

Hey bokkers

Ik ben straks mijn eigen paardenvrachtwagentje. *\o/*
De zadelkamer moet nog ingedeelt worden, dus nu is mijn vraag:

Hoe hebben jullie ingedeeld? hoe ziet de zadelkamer er bij jullie uit?
Hebben jullie tips voor spullen die ik zeker moet hebben (ik denk bvb aan straatveger om de laadbak en klep te kunnen schoonmaken,...)
zadeldragers, gewone of best van die die je op slot kan doen?

Kortom tips en ervaringen zijn zeer welkom :D

kleinvosje

Re: zadelkamer in vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:23

Gezien het feit dat er op wedstrijden veel gestolen wordt, zou ik voor de zekerheid anti-diefstal dragers erin hangen, of ervoor zorgen dat je de zadelkamer helemaal af kunt sluiten met een slot, dus ook niet via het paardengedeelte erbij kan.
Zou de dragers hoog hangen, en er eventueel een tuigbak onder fabriceren, waar je losse dingen zoals een laarzenknecht, borstels, emmer etc in op kunt bergen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:27

Hou er ook rekening mee dat alles wat je in je zadelkamer propt van je laadvermogen af gaat. Ik weet niet of je een B wagentje hebt of een 'echte'?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:02

@cissy: het is een 'echte' vrachtwagen, C-rijbewijs. :)
@kleinvosje: daar dacht ik dus ook aan, al de diefstallen op wedstrijd en zo.
leuk idee van die tuigbak, daar ga ik zeker iets mee doen... (gelukkig is mijn pa een handige Harry die me goed kan helpen)

ik wil mijn spullen zo goed en veilig mogelijk opgeborgen zien, wie wil dat niet :).
zal die anti-diefstal dragers al eens opzoeken op internet.

je kan niet via het paardengedeelte naar de zadelkamer, je moet echt buiten om.

Graag zou ik ook willen kijken voor een camera in het paardengedeelte zodat ik ze "in het oog" kan houden tijdens het transport.
Heeft iemand een idee hoeveel dat soort camera's kosten en eventueel een goede site voor vergelijkingen?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:07

Naast een stoffer en blik had ik ook nog een mestboy in de wagen, mocht je paard ergens iets laten vallen op het terrein en er is geen materiaal in de buurt.

Werd persoonlijk erg zenuwachtig van de camera dus die hebben we er maar uitgehaald. Je kan evt google zoeken.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:42

@grauwman: zenuwachtig vd camera ja? hoezo, als ik dat mag vragen

tis het idee bij mij, dat ik de paarden wat kan checken indien nodig, dat geruststellend lijkt te zijn...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:00

Omdat je dan toch vaker naar het beeldscherm kijkt als je iets hoort terwijl je je ogen beter op het verkeer kan houden.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:03

hangt er allemaal serieus vanaf hoe groot je zadelkamer is...

want wij hebben bv in een zadelkamer van 3x2 2 banken met onderliggende opbergruimte, een tafel, een kast, 2 zadeldragers en 4 hoofdstelhangers hangen. En dan verliezen we nog een kant door de doorbouw naar de cabine.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 18:04

eigenlijk is de zadelkamer niet heel erg groot, het is ook maar een basic vrachtwagentje. Zal ze volgende week eens opmeten.
Is misschien wel handig om te weten hoeveel plek ik heb :D haha

Er is al zeker geen plek voor banken zoals bij jou s0173957

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 16:13

nog tips voor spullen die ik zeker in de vrachtwagen moet hebben?
bezem
stalboy
jerrykan voor water
...

vul maar aan :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:25

rol met stevig keukenpapier, scherp zakmes, extra halstertouw, reservewiel voor de vrachtwagen, stevige houten plank of stoeptegel voor als je moet krikken om een band te wisselen in zachte ondergrond

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:31

extra halster
leervet voor je laarzen ff snel op te poetsen of dergelijke
poetskoffer
bezem
bats
extra emmer 2 voor water
extra halstertouw
longeerlijn
antiklit
emmertje snoepjes of brokjes voor paard

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:37

Kleding haakjes voor je wedstrijd jas?
Je kunt ook een soort plank maken om je poets spullen enzo op te leggen, en dat je de plank dan omhoog kan doen, daar is dan plek voor dekens. Een soort bak dus.
Spiegeltje erin hangen, altijd handig.

Eeeuh, zwepenhouder? Ik raak mijn zwepen altijd kwijt!

Of een rek voor je dekjes/dekens?
Want na je wedstrijd heb je natuurlijk vieze bezweette dekjes, die kunnen dan drogen en liggen niet zo op elkaar te stinken. :')
Gewoon zo'n simpele dat je aan de muur kunt hangen, neemt niet veel ruimte in bezit.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:57

Aan inrichting heb ik 1 lange "kapstok" waar alle hoofdstellen (6paards vrachtwagen) aankunnen en ook nog rijjasje e.d. Daarboven heb ik nog een dekenrek. 2 zadelsteunen en boven de zitbank heb ik kastjes hangen waar ik mijn standaard reserve spullen in heb (elastiekjes, witte bandages, doeken, EHBO kit e.d.) Geen luxe oid maar wel lekker ruim en overzichtelijk. Succes!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 17:05

dekenrekje, check :) moet alleen de ketting nog maken (of nieuwe hangen) en dan is die terug klaar voor gebruik.

@stalNollie: wat is "bats"? :)

@cissy:
die stoeptegel is een hele goeie tip! :j
reservewiel, is dat niet standaard zoals bij een personenwagen? mmm moet ik eens navragen want dat vind ik wel erg belangrijk... (heb gisteren nog de band van mijn autotje moeten vervangen!!)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:07

Bats is een schep.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 11:37

een bats is een schep? :D leuk woord

die zal ik niet nodig hebben als ik een stalboy meeneem.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:19

http://www.zadelkasten.nl/

Maakt niet alleen degelijke zadelkasten, maar kan de onderdelen ook los leveren.
Vernuftig uitgedacht systeem. Met enig gezond technisch inzicht zijn de onderdelen ook prima bruikbaar voor het inrichten van een zadelkamer in een vrachtwagen (of bij je thuis).

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 10:23

@ikke: bedankt voor de link. ze hebben best dure spullen maar het dekenrek dat je kan wegklappen lijkt me heel erg handig voor in de vrachtwagen :j
heel handig om ideetjes op te doen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 06:59

Wij hebben ook een paardenvrachtwagen met een redelijk ruime zadelkamer een slaapgedeelte boven de bestuurderscabine. Wij zijn hem juist als zadelkamer aan het strippen omdat we er meer een campergedeelte van willen maken. Erin hebben/hadden we: zadelsteunen, ontelbaar veel haken (halsters, hoofdstellen, caps) een grote kist voor poetsspullen. Een emmersteun met emmers erin, ehbo setje, mestboy, bezem, stoffer en blik, prikpalen, lint en handvaten, prikklok, haken voor wedstrijdkleding, spiegel (!!!) kunststof trapje (keukentrapje) campingstoelen, tafeltje. Nu gaan de zadelsteunen eruit en maakt mijn vriend een klepbankje achterin voor extra bergruimte. Soms kun je goedkoop keuken- of badkamerkastjes scoren, die zijn altijd erg handig vind ik.
Een memobord/prikbord of een deur met schoolbordverf beschilderen vind ik ook altijd erg handig voor kaartjes, foldertjes, protocollen enz enz

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:47

Wij hebben op de achterwand zadeldragers hangen, als je de bovenste zo hoog mogelijk ophangt dan kun je onderin nog zoveel mogelijk rotzooi kwijt in bakken oid(ik weet natuurlijk niet hoe ruim je zadelkamer is, en hoevel zadels erin moeten passen).
Verder natuurlijk een aantal hoofstelhaken
Een kapstok voor je rijjasje
Emmers/bakken voor beenbescherming
emmer/bak voor poetsspul
Proppendaaispul
Extra schoonmaakspul(vooral als je een schimmel; hebt :P:P)
Eventueel stoelen? Kun je lekker in de schaduw van je vrachwagen zitten als je lang moet wachten :)
Bezem om kleppen schoon te maken
en een mandje met wat reservespul als kettingen/touwen, halsters, teugels

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:04

Als je maar zorgt dat je genoeg ruimte overhoudt voor het bad, de douche, tv-hoek, slaapgedeelte en het aanrecht. *droomt rustig verder*

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:23

Even een paar foto's van onze ex-zadelkamer en nieuwe miniwoonkamer annex zadelkamer...
Afbeelding
eerst de paardenbak gewit. Was erg donker en warm.
Afbeelding
Er lag zwarte vloerbedekking in het zadelgedeelte en de wanden waren bruinzwart. Dat dus ook gewit (gedeeltelijk behangen) en een laminaatje erin.Afbeelding
Slaapgedeelte behangen
Afbeelding
de schuifdeur tussen paardenbak en zadelkamer gepimpt
Afbeelding
en zo op z'n plek. Er komen nog zakjes tegenaan om allerlei kleine frutsels in te kunnen doen
Afbeelding
Mijn vriend heeft een klepbank op maat gemaakt. Heel veel bergruimte geeft dat. Erboven zit inmiddels ook een plank met latjes (tegen het eraf schuiven) zodat daar ook eea kan staan.
Afbeelding
de paarden ook iets leuks om naar te kijken hahaha
Inmiddels hangt er ook een kastje (die staat nog niet op de foto), een plank dus, kussentjes op het bankje, spiegeltje aan de deur en klompen aan de deur om allerlei dingen in te kunnen doen.