Ariat Terrain rij/wandelschoenen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Ariat Terrain rij/wandelschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 23:25

Ik wilde graag weten wat jullie persoonlijk ervaring is met deze schoen of dit merk.
Ik ben namelijk niet tevreden en vroeg me af of meerdere mensen problemen hebben met dit type of het merk in het algemeen.
Alles is welkom zowel positief als negatief.
Wil eigenlijk graag weten of ik nu gewoon pech heb met de schoenen of dat het een veel voorkomend probleem is. Want ik ben nogal teleurgesteld.
En als jullie ooit een klacht ingediend hebben bij Ariat hoe hebben hun dat afgehandeld?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:58

Waar ben je niet tevreden over?

Ik heb die van mij nu precies een jaar en zéér intensief gebruikt en ze zijn nog helemaal goed, zien er zelfs niet erg afgeragd uit, terwijl ik ze wel afrag :o

Intensief gebruik is bij mij: bijna elke dag aan, paar keer per week mee rijden, lange wandelingen, ook over slecht terrein, in de winter, in de blubber, in de regen, maak ze nooit schoon en smeer/spuit ze niet in. Het verbaast me zelf eigenlijk, had verwacht dat ze eerder op zouden zijn en daar zou ik gezien het gebruik en de lage prijs ook absoluut vrede mee hebben. Voor die 100,- euro koop ik wel 1 keer per jaar een nieuw paar dacht ik. Maar dat hoeft dus tot nog toe niet. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 00:04

Ik ben er niet tevreden over omdat er een gat zit net boven de zool. Zover ik kan zien lijkt het leer daar gescheurd. Ik heb de schoenen 4 maanden in gebruik. Wel intensief maar goed voor schoenen van meer dan 100 euro mag je toch wel wat verwachten.
Ze zijn 1,5 week geleden terug naar de winkel gegaan voor een klacht en die zouden het doorsturen naar Ariat. Vandaag de telefoon gehad dat er niets aan vergoed wordt. Vandaar dat ik zeer teleurgesteld ben. Ik weet niet nog niet wat de precieze reden is dat ze niets vergoeden. Maar dat valt wel te raden ze zullen het wel op slecht onderhoudt gooien. Heb namelijk op de site gelezen dat er 1 jaar garantie zit op die schoenen maar ja ze kunnen er toch altijd wel aan uit. Daar ben ik allang achter daar heb ik al meer ervaring mee wat schoenen betreft.

Ben er een beetje kwaad om omdat ik altijd met wandel/bergschoenen gereden heb maar ik dacht wordt tijd dat ik rijschoenen aanschaf en dan krijg je dit. Is wel de laatste keer dat ik rij schoenen koop.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 00:47

Wat vervelend, echt raar dat ze je niet tegemoet komen. Na 4 maanden moeten er geen gaten invallen nee, dat is echt te vroeg. :n

Ik durf niet te zeggen "probeer nog eens een paar" :') maar ik ga er van uit dat je echt botte pech hebt gehad, ken meer mensen met ariat terrains en heb dit nog niet gehoord. Wel heel vervelend voor je.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 21:07

Ja, ik vindt het ook heel vervelend, maar ja het is niet anders. Ken nog iemand met die schoenen dus ben benieuwd of ze bij haar wel lang mee gaan. Vindt het alleen voor hun wel slechte reclame al hadden ze de helft maar terug gegeven of iets. Mijn verwachtingen waren toch wel dat ze minimaal een jaar mee zouden gaan. Maar ik ben er gelijk weer van genezen. Laatste keer dat ik ook maar iets koop van dat merk.

Mareng

Re: Ariat Terrain rij/wandelschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:13

Ik heb sinds 4 jaar Ariat rij en wandelschoenen. Ze zitten heerlijk, zijn nog helemaal heel, ondanks intensief gebruik! Ik zou het nog een keer aankaarten, je hebt recht op reparatie/vergoeding!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 21:16

Mareng schreef:
Ik heb sinds 4 jaar Ariat rij en wandelschoenen. Ze zitten heerlijk, zijn nog helemaal heel, ondanks intensief gebruik! Ik zou het nog een keer aankaarten, je hebt recht op reparatie/vergoeding!

Ja ik was wel van plan als ik ze op gehaald heb zelf contact op te nemen met Ariat en niet via de winkel. Maar ja dat zal ben ik bang niet veel uithalen. En anders even langs de schoenmaker of die het kan repareren voor een tientje(meer geef ik er niet aan). En anders ga ik zelf wel aan de slag met seconde lijm ofzo weet niet of dat wat uithaalt maar.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:19

Zou ik zeker doen, contact opnemen! Plus een foto mailen van het gat en de kassabon scannen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:35

Na 4 maanden al zo kapot vind ik ook niet normaal.

Ik heb zelf Ariat Herits. Die zijn helemaal geweldig. Ben benieuwd of er dan meer mensen zijn bij wie deze schoenen ook zo snel kapot zijn gegaan.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:47

Ik heb ze ook...
nu na 2 jaar de 2e gekocht....
onderhoud is bij mij echt slecht (ik weet dat ik ze moet schoon maken, en dat ze afentoe een likje vet ook wel prettig zouden vinden maar ik vergeet het steeds maar weer...)
Bij mij gaan ze goed mee...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:53

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=1401301&hilit=

Ik ben ook niet zo te spreken over Ariat :n Mijn thermolaarzen waren lek (aan de bovenkant) en ik was waarschijnlijk ergens in gaan staan (ik kruip namelijk rond..... :x ), dus die konden ze niet vergoeden. En het was nog maar net binnen de garantieperiode, dus dat ging eigenlijk niet meer (2 dagen daarna was het jaar verstreken, maar ik was BINNEN het jaar!)

Probleem is dat ariat niks meer in Nederland heeft zitten. Dus als je iets op wil sturen ofzo, moet het meteen heel veel weg, dus duurt het eeuwen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:38

Ik ben erg tevreden over mijn Ariat schoenen. Ik doe er jaren mee en ze zitten en lopen heerlijk. Vorig jaar een nieuw paar gekocht en daar hoop ik weer heel veel kilometers te paard of met de honden mee te maken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 23:15

_Kiki_ schreef:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=1401301&hilit=

Ik ben ook niet zo te spreken over Ariat :n Mijn thermolaarzen waren lek (aan de bovenkant) en ik was waarschijnlijk ergens in gaan staan (ik kruip namelijk rond..... :x ), dus die konden ze niet vergoeden. En het was nog maar net binnen de garantieperiode, dus dat ging eigenlijk niet meer (2 dagen daarna was het jaar verstreken, maar ik was BINNEN het jaar!)

Probleem is dat ariat niks meer in Nederland heeft zitten. Dus als je iets op wil sturen ofzo, moet het meteen heel veel weg, dus duurt het eeuwen.

Echt waar? Dat is raar dat mijn schoenen binnen 1,5 week al terug zijn. Want hun zouden ze terug sturen naar Ariat. Ik heb ze naar de winkel gebracht en die moeten het eerst naar hun hoofdkantoor sturen en dan moesten ze eigenlijk naar Ariat. Maar ze zijn dus sinds woensdag al weer in de winkel waar ik ze heen gebracht had.

Ga ze toch eens even aanspreken of ze ze überhaubt wel daar naartoe gestuurd hebben.
Kun je Ariat wel in het NL bereiken via mail? Of moet alles in het engels?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:22

ik had een gat in de voering en het stiksel liet los.
ben terug gegaan naar de winkel zonder aankoopbon was hem kwijt had ze ongeveer een jaar
hun hebben de schoen opgestuurt,het kon niet gemaakt worden dus heb een paar nieuwe schoenen gehad.
dus ik zeg terug gaan.
ik vind het prima service

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 07:59

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:54

die van mij zijn ook doorgestuurd naar engeland werd mij verteld in de winkel