Kingsland-bodywarmer, hoe redden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coeur

Kingsland-bodywarmer, hoe redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 13:33

Ik heb een heel groot probleem!!
Ik heb sinds kort een mooie nieuwe kingsland-bodywarmer(beige).
Het is een van de wintercollectie, met 100% dons.
Mijn mama heeft hem gisteren gewassen en hij heeft een tijd na de was in de wasmachine blijven zitten.
Nu haalt ze hem er vanmorgen uit, en hij lijkt nergens meer op!!
Alle veren zijn bij elkaar geklit op een bolletje.
Nu ziet het eruit als een lege zak, met in elk vakje van de jas een bolletje veren.
Ze heeft er wel een tennisbal bijgedaan, bij de was.
Nu hangt hij aan de lucht te drogen, maar ik vrees dat hij nu voor de vuilbak is...
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hoe ik hem goed krijg??

CinTwiZo

Re: Kingsland-bodywarmer, hoe redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:36

nog een keer wassen zonder al te veel erbij en dan meerdere tennisballen erin. Je kunt hem ook wassen met een speciaal bontwasmiddel. Lijkt me ook wel beter voor de veertjes.
En dan goed opschudden :)

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 13:39

bedankt voor de tip!
Ik zal nu wachten tot hij helemaal droog is, maar ik denk dat hij verloren is...
Waarom nog eens wassen dan?
En opschudden als hij helemaal droog is, of als hij net uit de wasmachine komt?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:42

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:43

je bodywarmer met tennisballen in de droger stoppen met koude lucht en dat tussentijds zelf een beetje 'opschudden'

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:44

in de droger stoppen met twee tennisballen , zo doe ik het altijd met donsjassen

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 13:47

Bedankt voor de tips!!
Ik heb geen droger, daarmee dat hij gewoon aan een stoel hangt te drogen...
Hopelijk is hij nog te redden!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:51

Pitt25 schreef:
je bodywarmer met tennisballen in de droger stoppen met koude lucht en dat tussentijds zelf een beetje 'opschudden'

En dat is het juiste antwoord. De enige manier om iets gevuld met dons weer mooi donzig te krijgen is met tennisballen in de droger. Die tennisballen slaan namelijk de klonten dons uit elkaar waardoor het weer mooi donzig wordt, maar dat kan pas als het dons droog (aan het worden) is. Op nat dons hebben tennisballen geen enkel effect.

Zonder droger gaat het erg lastig worden om je bodywarmer weer mooi donzig te krijgen. Kan je niet bij iemand even gebruik maken van de droger? Ander zou je het bij een stomerij kunnen proberen, misschien dat die er nog iets van kunnen maken. En dat wil ik je als tip meegeven voor de volgende keer dat je iets met dons schoon wilt maken zonder een droger: breng het naar de stomerij!

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:55

Ik had precies hetzelfde met mijn bodywarmer van Tommy Hilfiger, is ook met dons gevuld en leek net een platte zak toen hij uit de wasmachine kwam.
De mijne heb ik in de droger gedaan zoals hier beschreven wordt, maar in de zon drogen schijnt ook te werken(staat op ons met dons gevulde dekbed). Tussendoor even goed schudden en dan komt het hopelijk weer helemaal goed.