ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotje8

ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 13:17

hallo allemaal,
Ik ga binnekort (proberen) mijn ruiterbewijs halen, heeft iemand nog wat info over de verkeersproef?? /3
groetjes

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:22

Hi!
Ik heb m pas geleden gehaald en de verkeersproef was bij ons in groepjes van 2 een rondje door de wijk rijden bij de manege. Moest je een aantal keer een kruising oversteken en op een recht stuk draven achter elkaar. De examinator reed met een auto door de wijk en die kwam je dan een aantal keer tegen. Gewoon goed kijken en je hand uitsteken zoals in het boek staat, dan moet het lukken. En opletten dat je als je een ander groep tegenkomt met het draven dat je elkaar dan in stap passeert en dat je nooit in draf een kruising overgaat ;)

Naborah

Re: ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:25

Bij mij was het de bedoeling dat je in je ééntje door de wijk/langs het water aflegde. Ik was niet bekend met het terrein, dus mocht samen met een ander wiens paard niet alleen kon/durfde. Onze examinator stond op de brink, en het rondje was een klavertjes vorm, waardoor je er4/6 keer langs kwam. We moesten het hele parcours in draf afleggen, tenzij je passeerde, uiteraard.
Zorg er in ieder geval voor dat je paard doorloopt en je goed kijkt waar je heengaat, of er achter- of tegenliggers zijn en verder gewoon helder blijven denken.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:18

Waar ik hem heb gehaald, was het ook in groepjes van 2 door een wijk, met een aantal kruisingen.

evamarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:00

ik moest samen met iemand een rondje rijden door en rustige woonwijk.. het ws heel makkelijk

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:04

ik moest in groepjes van 2.... Hadden het rondje al eens geoefend. Examinator stond op een rotonde en kon zo de rotonde goed zijn en de straat die daar achter lag kon ze ook in de gaten houden... maar ook genoeg niet haha. Zo bedachten de paarden van ons dat ze niet meer verder wilde dus over voetpad, midden op de weg, half willen omdraaien... Maar dat kon ze niet zien :D Verder was dat ook gewooon goed opgelost... het was namelijk het stuk waar wij wilde wisselen wie er voorop ging... ook vrouwtje die met paard steigerend terug naar stal ging en vervolgens op een ander paard ging...die had het paard niet onder controle (bij andere ruiter gewoon braaf) daar waren wij het alleen niet helemaal mee eens.

maar iig als je goed oplet, goed je hand uitsteekt etc. dan lukt het wel!