Petrie Anky Elegance oprekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Petrie Anky Elegance oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 23:44

Ik heb de petrie anky elegance en vraag me af of deze opgerekt kunnen worden aangezen ze zo hard zijn?
ik heb ze een jaar niet aangehad wegens geen paard en nu wil ik ze weer aandoen en ik krijg de laatste 4 cm niet meer dicht. De voet etc past nog heel perfect, het zijn vooral kuitspieren die toegenomen zijn. Nu ben ik er terug mee naar de ruitershop gegaan waar ik ze kocht en daar konden ze het niet doen, alleen met minder harde laarzen dan deze. Ze vertelden me dat ik best een schoenmaker zoek die ervaring heeft met rijlaarzen en vragen of die wel zulke harde laarzen kan oprekken, ofwel er een stukje leer bij tussen zetten. Maar ik vind een stukje er tussen zetten zo lelijk en zo zonde van de laarzen, daarom wou ik hier eens horen of iemand deze laarzen al heeft laten oprekken, voor een schoenmaker me gaat vertellen dat het absoluut niet kan :Y)

Bocus

Re: Petrie Anky Elegance oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:52

Ik heb mijn petrie's (anky) 2x laten oprekken maar had geen enkele zin,kon ze 2 dagen aan en daarna niet meer, ik kon ze niet meer aan wegens veel vocht vast houden tijdens de zwangerschap, dus ik heb nieuwe moeten kopen...... helaas. Maar iemand op onze vereniging heeft ze ook op laten rekken en dat is wel goed gegaan, dus je kunt het altijd proberen (denk dat het eraan ligt hoeveel ze opgerekt moeten worden en je moest ze volgens onze schoenmaker wel dagelijks even aandoen) succes

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:16

De Petrie Anky elegance is met rits toch? Ik heb namelijk de Petrie Anky en ik heb deze vorig jaar laten oprekken bij de kuiten. Ze zitten nu nog steeds als gegoten en krimpen niet terug. Dus voor dat tientje kun je het altijd proberen!
Ik weet alleen niet hoe het zit met laarzen met een rits erin, knapt deze niet kapot of iets dergelijks?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:29

deze zijn met een rits schuinvoor, klopt, daarom vraag ik het hier ook :) met soepele laarzen is het iig geen probleem, maar ze konden mij in de ruitershop ook niet vertellen of oprekken bij deze wel zou lukken. Ik heb ook nog geen shcoenmaker hier in de buurt gevonden die ervaring heeft met rijlaarzen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:13

Oprekken kan wel, alleen gaat dat langzaam. Laars moet op een goed been en om de paar uur iets aangedraaid worden en dan laten staan. Even op het been en stevig aandraaien rekt je niks mee op en je hebt kans dat de rits stuk gaat. Gaat dus veel tijd inzitten, bij deze laarzen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 12:45

dat het een aantal dagen duurt ofzo maakt niet, maar je bent dus zker dat het kan met dit model laarzen?

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:10

Petrie zelf zegt dat laarzen met rits niet tot amper op te rekken zijn. laarzen zonder rits max 2,5 cm.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 14:16

hmm :+ verschillende meningen/ervaringen dus

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:23

www.petrie.nl
en dan contact, mijn ervaring is heel positief wat betreft info

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 14:30

ok dankjewel!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:31

Ik heb ook de Pertie Anky Elegance en petrie heeft deze (tot volle tevredenheid) opgerekt

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 14:38

heb je die zelf opgestuurd naar petrie ofzo dan?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:43

Ik heb gisteren contact opgenomen met petrie en heb een mailtje terug gehad dat ik ze mag opsturen en dan kunnen zij ze zelf oprekken :) dus het kan zeker wel :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:06

Super, dat ze deze service verlenen.

Ik wilde je waarschuwen voor het laten plaatsen van een spie, of te wel een stukje ertussen laten zetten. Ik heb dit pas geleden laten doen, en voor mijn gevoel is het hele pasmodel van mijn laars veranderd. Ben er niet helemaal gelukkig mee.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 17:28

daarom wil ik dat idd ook niet doen :) ik hoop dat het oprekken goed gaat, zou het spijtig vinden als ik deze laarzen niet meer aan kan doen, maar als ze dan alsnog niet lekker passn, verkoop ik ze