hoi! wie kan me helpen?! Vanaf mei gaat mijn ruintje Tommy weer naar het land maar daarvoor moet ik onder een brug door waar veel auto's rijden. Tommy is nogal schrikkerig en ik ben heel erg bang dat hij wegrent/schopt/raar doet. Wie kan me hierbij helpen? ik durf het niet zo goed meer omdat er vorige keer een meisje was geschopt door haar paardje en omdat een shet een keer tegen me aan steigerde omdat hij schrok. Ik ben zelf 11 jaar en mijn Ruin is 1,75(of iets kleiner) ik heb 2 hele sterke halsters en desnoods neem ik 2 halstertouwen mee
Geen rijtechnisch probleem, verplaatst van RT-P naar OPG.
Storm
Geplaatst: 18-04-11 15:24
Je bent 11 jaar en je moet in je eentje dit hele grote paard van 1,75 over de weg naar de wei brengen? Ik zeg, dit is gekkenwerk, hij is gewoon te groot en als hij aan het touw trekt heb je niks te vertellen. Kun je geen volwassen persoon meenemen om je te helpen? Dit is echt vragen om ongelukken.
Memories
Geplaatst: 18-04-11 18:00
Zoals Storm al zegt: neem een volwassene mee! Voor je het weet krijg je de grootste ongelukken. Misschien kun je hem een hoofdstel omdoen i.p.v. een halster en dan een bitstukje met een/twee touwen eraan als hij zo heftig wordt, of misschien van tevoren oefenen?
Tommy staat als haflinger in haar profiel dus hij is rond de 1.40 denk ik. Maar idd gewoon een volwassenen meenemen, ik ben 16 maar mijn pony kan erg druk worden dus ik loop ook niet alleen over straat.
TS: ik denk niet dat Tommy (als hij de haflinger is die je post) 1.75 is maar eerder 1.45.
Dan nog is het erg verstandig dat er een volwassen iemand mee gaat die verstand heeft van paarden en er mee om kan gaan want ik denk niet dat het goed gaat als jij dat gaat doen. Kan 1 van je ouders niet mee?
En is dit voor 1x verhuizen of moet je hier elke keer langs?
Weet niet waar je woont maar ik wil je best anders even helpen als het voor 1x is.
Dilan1993
Geplaatst: 19-04-11 14:23
1.45 of 1.75, maakt mij niet uit, vind het zowiezo gevaarlijk dat TS geen toezicht heeft van een volwassene als ze haar paard naar de wei moet brengen, waarbij ze vlak langs/onder een autoweg moet. Zou toch echt iemand meevragen die het paard (beter) kan houden. Of anders het paard aan een hoofdstel meenemen naar de wei.
LoveCharlie
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-11 17:07
Ja ik ga ook vragen of er iemand steeds mee wilt lopen... en anders neem ik gwn 2 halstertouwen mee! en ja... er wordt van te voren wel geoefend