Tip tegen verbranden neus/koten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DanielledBr

Tip tegen verbranden neus/koten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:54

Ik lees alweer verschillende topics over het voorkomen van neuzen die verbranden. Ik wil hierbij aan iedereen mijn tip meegeven ;)

Ik heb zelf een pony met een deel wit op zijn neus en 3 witte koten. Vooral de koten verbranden bij hem heel snel omdat hij weinig haar daar heeft zitten en dit leidde tot mok. Ook zij neus verbrand bij een harde felle zon. Jaren heb ik lopen kloten met sokjes om zijn voeten ed tot ik gewezen werd op P10 en P20.

Dit is een sunblock voor mensen en gewoon verkrijgbaar bij de Etos/Kruidvat enz. Voordat ik deze op mijn paard heb gesmeerd heb ik deze uiteraard eerst op mijzelf getest. Ik heb een zeer lichte huid en had de P20 (de sterkste genomen). Ik verbrand heel snel, heb mijzelf 1x voordat ik op het strand was ingesmeerd en daarna een hele dag op het strand gelegen. Resultaat: amper verkleurd! Is was niet bruin, maar ook niet rood verkleurd.

Vorig jaar heeft mijn paard dit elke ochtend opgesmeerd gekregen (1x per dag maar dus!) en het resultaat was dat hij geen enkele keer verbrand is. Ik zou zeggen, op naar de drogist ;)

12sterre34

Re: Tip tegen verbranden neus/koten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:45

Wij gebruiken ook al een aantal zomers een goedkope sunblock met een hoge factor. Gewoon een goedkoop onbekend merk met een hoge factor is goed, hoeft geen duur merk te zijn inderdaad! In de ochtend op roze neusjes en kootholtes smeren :)

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:49

Ga ik z.s.m. halen! Paardje met een heel mooi roze neusje.. Thanks voor de tip! Hij heeft bij mij trouwens ook altijd zo'n vliegenmasker met neus verlengstuk op, ook tegen t verbranden. Durf t toch niet met alleen maar insmeren..

saskia_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:29

Inderdaad, vliegemasker met neusflap en insmeren met waterproof zonnebrand.
Mijn tinkerruin met zijn roze neus doet het er prima op.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 14:22

Die neusflappen vind ik alleen maar onhandig. Met de P20 heb je echt niks anders nodig. Het zegt al genoeg dat ik totaal niet verkleurde na een hele dag strand toen ik het testte. Met een factor 30 moet ik mijzelf al meerdere keren insmeren en dan verbrand ik alsnog! Hiervoor werkte ik altijd met kinderzonnebrand factor 50 en die smeerde we 5x per dag op en hier verbrandde m'n paard nog steeds mee.

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:27

bij de paarden drogist kun je een soort netje bestellen, voor over de neus werkt heel goed!

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:56

Ik smeer de neuzen in met groene leem.
Zit in een tube.

't Is een raar gezicht maar er zit zo'n dikke laag op dat ze de hele dag tegen brandende zon zijn beschermd.

ginasansjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:12

Ik gebruik Aloe Vera Gel van Forever Living Products. 97 % pure Aloe Vera. Werkt hier super voor.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:24

P10 en 20 bevatten ( geloof ik !!!) stoffen die niet zo gezond zijn.
Veel goedkoper en met veel minder troep erin ---> sudocreme werkt echt super !

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:43

Toen ik voor vrijwilligerswerk naar tanzania ging werd mij juist de P10 en P20 aangeraden om mee te nemen! je verbrande anders levend! welke stoffen zouden dan slecht voor je zijn? en waarom wordt het me aangeraden? ook door de GGD!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:30

Ik weet het niet meer precies, ik heb het vorig jaar uitgezocht.
Ik weet alleen wel dat sudocreme ook super goed werkt en veel goedkoper is.

Jkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:16

dankje voor de tip, werkt stukke beter