Wedstrijd punten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveyrsa

Wedstrijd punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:12

hallo iedereen,

Sinds juni 2010 rijdt ik en mijn zusje met onze fjord Yrsa wedstrijden.
Ik vroeg mezelf af wat andere mensen van deze wedstrijd uitslagen vinden
Uitslagen van mij:
5 Juni: 185 & 168 (1ste en 4de)
20 Juni: 187 (9de v de 24)
10 Juli: 192 & 190 (2de en 2de)
5 September: 189 & 184 (2de en 3de)
3 oktober: 191 & 181 (2de en 3de)
14 novemder: 188 & 186 (2de en 2de)

uitslagen van me zusje:
5 Juni: 180 & 174 (3de en 1ste)
20 juni: 184 (12 v de 24)
10 juli: 187 & 186 (3de en 3de)
5 September: 184 & 186 (3de en 2de)
3 oktober: 199 & 173 (1ste en 6de)
14 november: 178 &179 (4de en 5de)

We hebben dit voorjaar/zomer de selectie wedstrijden voor de brabants kampioenschappen,
daarna zijn we van plan L1 te gaan starten.
hier een filmpje van het wijken.
Laatst bijgewerkt door loveyrsa op 18-04-11 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

WenK

Re: Wedstrijd punten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:13

Leuk toch? Maar wat maakt het verschil voor jou dat het een fjord is dan? Het is voor ieder paard toch leuk om mooie punten te halen?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:14

Waarom de toevoeging "van een fjord"? Het zijn keurige punten, waar je ook de ring mee inkomt.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:16

Wel erg goed maar niet spectaculair. Je rijdt wel redelijk constante punten. Hoe groot is je fjord eigenlijk? Een D-pony, of een E?

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:18

Roxxxhorses schreef:
Wel erg goed maar niet spectaculair. Je rijdt wel redelijk constante punten. Hoe groot is je fjord eigenlijk? Een D-pony, of een E?

Yrsa is 1.40 een D pony

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:58

Ik vind het netjes, mooi constant. Ik weet wel dat je hier in de omgeving onder de 190 pnt in grote rubrieken meestal niet in de prijzen zit en zeker geen 2e/3e word...winnaar zit vaak wel boven de 200 in het B en L. Maar evengoed keurige punten hoor!

Ik zie trouwens dat de punten over een behoorlijk lange periode zijn, ik zou dan persoonlijk wat meer progressie willen zien...Train je ook wat wedstrijdgericht als je weer gaat starten? Ik bedoel, met 190 punten valt er nog heel veel te verbeteren, heb je ook iemand die daar met jullie aan kan werken?
Als jullie dat willen tenminste, begrijp niet zogoed wat je eigenlijk wilt vragen namelijk ;) dus probeer je maar wat in de juiste richting te sturen dan...

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 16:07

_Esther_87_ schreef:
Ik vind het netjes, mooi constant. Ik weet wel dat je hier in de omgeving onder de 190 pnt in grote rubrieken meestal niet in de prijzen zit en zeker geen 2e/3e word...winnaar zit vaak wel boven de 200 in het B en L. Maar evengoed keurige punten hoor!

Ik zie trouwens dat de punten over een behoorlijk lange periode zijn, ik zou dan persoonlijk wat meer progressie willen zien...Train je ook wat wedstrijdgericht als je weer gaat starten? Ik bedoel, met 190 punten valt er nog heel veel te verbeteren, heb je ook iemand die daar met jullie aan kan werken?
Als jullie dat willen tenminste, begrijp niet zogoed wat je eigenlijk wilt vragen namelijk ;) dus probeer je maar wat in de juiste richting te sturen dan...

dankje ;)
vorig jaar reden we inderdaad niet zo vaak wedstrijden, en hadden we een winterstop zegmaar.
in mei gaan we weer beginnen met rijden.
onze wedstrijden tot nu ongeveer zijn: 7 mei, 15 mei, 21 mei, 2 juni, 4/5juni, 19 juni, 26 juni. dat is iets dichter op elkaar.
We trainen 3 keer in de week, 1 keer in de week proefje oefenen,
Onze buurvrouw geeft ons ook af en toe les als we dat aan haar vragen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:26

Ok, fijn dat je binnenkort weer gaat beginnen! Het proefje zou ik niet te vaak oefenen hoor, vooral de B proefjes zijn erg simpel een paarden hebben direct door waar ze bv moeten aangalopperen!
Oefen dan bv anderhalve volte doorzitten en dan galop, en ook regelmatig een volte doorzitten in draf zonder te galopperen, dat soort dingen.

Probeer gewoon je paard lekker actief, goed aan de hulpen te rijden. En als je proefjes straks goed gaan, mag je gerust wat extra eraan gaan rijden op wedstrijd...dus actievere overgangen, meer middendraf proberen te laten zien, net een wat actievere (niet overhaaste!) draf en galop vragen...laat zien dat je eraan rijdt en niet alleen erop zit! Gewoon proberen alles eruit te halen wat erin zit ipv een 'braaf' proefje te rijden.

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 17:37

_Esther_87_ schreef:
Ok, fijn dat je binnenkort weer gaat beginnen! Het proefje zou ik niet te vaak oefenen hoor, vooral de B proefjes zijn erg simpel een paarden hebben direct door waar ze bv moeten aangalopperen!
Oefen dan bv anderhalve volte doorzitten en dan galop, en ook regelmatig een volte doorzitten in draf zonder te galopperen, dat soort dingen.

Probeer gewoon je paard lekker actief, goed aan de hulpen te rijden. En als je proefjes straks goed gaan, mag je gerust wat extra eraan gaan rijden op wedstrijd...dus actievere overgangen, meer middendraf proberen te laten zien, net een wat actievere (niet overhaaste!) draf en galop vragen...laat zien dat je eraan rijdt en niet alleen erop zit! Gewoon proberen alles eruit te halen wat erin zit ipv een 'braaf' proefje te rijden.

Bedankt voor de tips, we zullen er zeker aan gaan werken.

Bobelina

Re: Wedstrijd punten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:16

wat _Esther_87_ zegt daar ben ik het mee eens.
vooral veel overgangen, schijnovergangen en heeel veel schakelen in de gangen om je paard scherp en actief te maken.
Hier word je paard achter ook veel sterker van. En soepeler.
Als ik een tip mag geven: Probeer in je wijken mooi rechtop te blijven zitten en meer te kijken in de richting waar je heen gaat.
Je rechterschouder zie ik op het filmpje wat meer naar voren gaan, probeer die meer terug te houden.

Heel veel succes ! :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:28

Ik vind dit topic eigenlijk een beetje vreemd..
Is dit complimentjes vissen? Ik begrijp het doel niet helemaal.

Als je leuke reacties wilt, kun je beter een foto topic maken denk ik?