Strandrit Zuid Holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joy1996

Strandrit Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 12:29

Hee,

Ik wil graag (met een vriendin)een keer een strandrit maken maar niet te duur.
Ik heb ongeveer 2 tot 3 jaar ervaring (vriendin ongeveer 3 tot 4 jaar)
alleen ben nog nooit buiten de bak geweest (mijn vriendin wel) met paard/pony.
wil toch wel graag een keer strandrit maken en liefst zonder begleiding,
ik woon in zuid Holland en daar ergens wil ik dan ook een strandrit maken.
Manege heemskerk liever niet (heb ik slechte verhalen over gehoord).

groetjes.

Anoniem

Re: Strandrit Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:08

Lijkt het je niet verstandig om in ieder geval met begeleiding naar buiten te gaan, als je sowieso al gelijk naar het strand wilt, als je nog nooit buiten de bak bent geweest en nog maar zo weinig ervaring hebt? Lijkt me niet erg handig om dan zonder begeleiding te gaan.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:57

Tja maar vind het dan zo vervelend, Ik wil het liefst gewoon m'n eigen gang gaan
zonder dat iemand de hele tijd naar me aan het kijken is.
Maar ik zal er nog is over na denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:00

Natuurlijk, maar dat is wel heel gevaarlijk als je nog nooit ook maar buiten een bak bent geweest. Weet je hoe de meeste paarden buiten zijn, en dan al helemaal op het strand? En ken je verkeersregels voor als je met een paard buiten bent? Afgezien daarvan ken je de weg daar in de buurt ook niet, weet je niet wat je wel of niet kan doen en ik denk niet dat je met jouw ervaring makkelijk een paard zonder begeleiding kunt huren.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:05

Ik zou ook gewoon lekker met begeleiding gaan, die paarden gaan echt een stuk harder als in de bak. Daarnaast ken je het paard niet, de weg niet en misschien de verkeersregels niet.
Ik zou dus ook gewoon mét begeleiding gaan en gewoon vertellen wat je graag wilt op een strandrit, ze zitten niet de hele tijd op je te letten ofzo hoor, alleen of je je paard kan houden.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:11

Ja is goed,
Nu ga ik in de meivakantie maar dan niet met begleiding
maar ik heb er voor gezorgd dat me tante mee gaat ( zij heeft ongeveer 35 jaar ervaring ofzo.)
Dat moet dan dus wel gaan lukken.
Regels kan ik denk ook wel op internet zoeken.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:04

Een strandrit zonder begeleiding met jou leeftijd en het aantal jaar ervaring is in mijn idee vragen om problemen en zegt ook wat over de manege waar ze dat goed vinden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:21

Als je nog nooit buiten de bak gereden hebt, zou ik niet op een jouw vreemd paard of pony een buitenrit zonder begeleiding gaan maken.
Ik zou het onverantwoord vinden als een manege je op die manier zou laten gaan.
Ook met een ervaren iemand die niet bekend is met de betreffende manege, zou ik het niet goed vinden, als ik manege-houder was.

Leer eerst maar eens gewoon buitenrijden onder begeleiding is mijn advies.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 16:45

zo weinig ervaring heb ik niet, ik heb alleen nog niet buiten gereden.
Als ik een keer met mijn manege een buitenrit maak zou ik dan opeens veel ervarener zijn? (ik denk het niet)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:47

Nou je zou het voor de grap eens een paar keer moeten doen, over het algemeen zijn paarden buiten veel alerter dan in de bak (en op het strand zeker, daar zitten dan vaak nog een paar versnellingen extra op!).. Je moet rekening houden met ander verkeer, met het wegdek..
Laatst bijgewerkt door Suuszels op 10-05-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:50

Ik zou ook met begeleiding gaan... Toen ik voor de eerste keer een buitenrit maakte was het een stuk anders dan in de bak rijden! Ik zijn wel manege's langs het strand waar je kunt rijden!!

Fiefster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:33

Ben je al geweest? Ik ben benieuwd hoe je het uiteindelijk vond :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:39

Je hebt geen idee hoe de paarden buiten zijn en hoe hard ze daar gaan, is niet te vergelijken met een op hol geslagen paard in de bak..
Begeleiding zou ik dus in jouw geval niet erg vinden, vaak is deze ook erg aardig en kijkt deze naar jouw en je vriendin's rijniveau.
Verder kun je kijken rond Rockanje, heb gehoord dat ze daar ook strandritten ergens doen..
Verder is er in zuid holland erg weinig te vinden..

Deze geven strandritten in zuid-holland:
Zuid-Holland
Katwijk : http://www.manegejonker.nl
Noordwijkerhout : http://www.manege.nl/
Noordwijkerhout: http://www.manegesmit.nl/
Tinte : http://www.manegetinte.nl/

Ook moet je rekening houden met de seizoenen, wanneer het strand toegankelijk is voor paarden (en nu het beter weer word, denk ik dat het niet lang meer zal duren voor het strand ontoegankelijk is voor paarden)

www.strandnederland.nl > strandinformatie > honden en paarden en zo kun je per strand kijken wanneer en hoelang het toegankelijk is. :)

cashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:18

Heb ooit een strandrit gemaakt in s'gravenzande. weet niet meer hoe de manege heette.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:09

Ik heb een begeleide strandrit gemaakt bij Manege Tinte in Tinte (bij brielle/oostvoorne). Het is dan wel begeleiding, maar zijn gewoon meiden vaak die zelf bij die manege rijden en gewoon de weg weten. Dat is wel zo makkelijk. Ze kijken naar of je ervaring hebt en passen zich daarop aan. Ik was dus niet met een groep, maar gewoon alleen en er gingen 2 meiden mee. Was echt superleuk en aan te raden! Als je aangeeft dat je het liefst met je vriendin alleen gaat en 1 gids, dan komt dat zeker goed. Kijk maar eens op de website http://www.manegetinte.nl