Welke vliegendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 20:46

Ik ben voor mijn 2 paarden opzoek naar een vliegendeken.
Ze staan nu vlakbij het bos en daar stikt het van de dazen. Nu staan er wel al overal dazenval.
Maar dat helpt niet voldoende. Ik wil voorbij dus ook een vliegendeken aanschaffen. Maar heb geen flauw idee welke goed is.
Ik heb al bij de paardendrogist gekeken.
En daar springt de Amigo Mio Flysheet kwa prijs er echt uit. Is erg leuk geprijsd Maaar is deze niet te slap?
Zou ik dan niet beter voor de Amigo Bug rug gaan? Die lijkt me toch wat steviger.
Maar als ik bedenk dat ze ze veel zouden dragen in de dazen omgeving is misschien toch de Amigo bug buster een betere optie. Maar die is best prijzig 106.50 en moet er toch echt twee hebben.

Nu zie ik dat de eerste twee geen buikflap hebben dat lijkt me ook niet ideaal.

Kortom ik weet het niet. Wat raden julie aan?

Snoekiej

Re: Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:43

Ik heb een Amigo Bug Rug, erg fijne deken. Hij heeft idd geen buikflap, maar bij mij zijn de zijkanten zo lang, dat die ook deels om de buik gevouwen zitten als de deken vast zit. Mijn paard staat in een omgeving met aardig wat dazen. Maar als je echt veel last hebt van dazen, zou ik voor een duurdere gaan. En neem zowiezo een witte, daar blijven ze echt veel koeler onder dan onder een gekleurde!

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:49

Snoekiej schreef:
Ik heb een Amigo Bug Rug, erg fijne deken. Hij heeft idd geen buikflap, maar bij mij zijn de zijkanten zo lang, dat die ook deels om de buik gevouwen zitten als de deken vast zit. Mijn paard staat in een omgeving met aardig wat dazen. Maar als je echt veel last hebt van dazen, zou ik voor een duurdere gaan. En neem zowiezo een witte, daar blijven ze echt veel koeler onder dan onder een gekleurde!

Hier precies hetzelfde!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:56

Ik zou trouwens niet gaan voor een vliegendeken wat behandeld is met vliegenwerend middel. Als ze die deken ophebben, hebben ze toch geen last van de beesten, en je weet nooit 100% zeker of het geen kwaad kan.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:55

De Amigo Mio Flysheet moet je echt niet nemen. Die trek je met je handen al zo uit elkaar. Dus als je paard schoffie gaat krabbelen bet mn mattie is die er bij de 1e hap al doorheen. Echt zonde van je geld. De Bug Rug heb ik ook gehad. Die is al iets beter van kwalliteit. Maar nog steeds niet bijster geweldig. Ik heb nu de Rambo Protector. Die is pas sterk en een schoffie krab proof. Wel duur met 125,- Maar hij is die 20,- extra echt waard qua stevigheid. Hij is ook lekker lang zodat hij de buik ook goed afdekt als de singels vast zitten.

Maar jij moet er natuurlijk 2 kopen. Dan hakt het er flink in ja.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:24

Ik heb een Lamicell Basic,
en een Full Cover.
Pony die normaal deken na x aantal weken kapot krijgt,
had deze deze zomer constant op.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:35

Ik verwacht 1 van de dagen de nieuwe van Befix (bekend om hun zomerexceem-producten).

Ben erg benieuwd naar deze. Ik had er vroeger 1 van Imperial Riding, was ik op zich wel tevreden over. Helaas kwam deze wel altijd los bij haar oren..

Die van Befix zou 99.95€ kosten.

Jkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:06

dazen zijn zo lastig je kan er niet veel tegen doen, maar verminderen moet wel lukken, maar helemaal weg krijg je het niet denk ik

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:54

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:49

ik ben best tevreden van mijn amigo mio. Hij ligt nu reeds het 3de seizoen op en is nog steeds niet gescheurd; Ok er zitten wel in de hals redelijk wat kleine gaatje, door bijtspelletjes, schuren aan de omheining etc. er is geen buikflap aan, maar de zijkanten komen bijna tegen elkaar onder de buik.
De de hals mocht langer zijn, maar valt/zit altijd goed. Mijn merrie is de enige die al het 3de jaar op rij zonder naaiwerken hetzelfde deken op kan. De ander paarden uit haar groep zijn al aan hun 2 of 3de deken toe (BR, HH, sectolin) en ze spelen wel degelijk onderling, want ik moet regelmatig een staatflap of singel van de weide halen of zelfs een volledige deken...