verkeersmak, maar niet al te braaf op weg.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArankaM

verkeersmak, maar niet al te braaf op weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 21:58

Mijn paard Aagje, vindt niets eng, in het begin lang met haar naar buiten geweest, maar toen ik een tijdje ( een maand ongeveer) niet de weg op was geweest, draaide ze zich na 100 meter om en ging er als een speer van door (over de weg met ijzers, auto voor en achter) ik was nog net zo slim om voor de oprit van de stal mijn hand uit te steken, en de bocht om te gaan, anders was ik op een auto geknald, ik wil niet weten hoe het dan was afgelopen :n
Nu is het met andere paarden geen probleem, maar zodra ik alleen de weg op ga, is het snuiven/ proberen om te keren/ niet meer mee willen lopen, wat moet ik hier nu mee? :?

Angela

Re: verkeersmak, maar niet al te braaf op weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:19

Probeer niet meteen een enorme buitenrit te willen maken, maar begin alleen aan de hand, gewoon een klein ommetje. Als dat goed gaat, dan hetzelfde kleine stukje (5 tot 10 minuten is ver zat) maar dan te paard. Ga dit langzaam opbouwen, en ga dan steeds op eigen initiatief terug. Dus niet als je paard het bedenkt, maar als jij dat doet. Probeer dit moment te kiezen VOOR dat je paard dit doet.

labyrinth

Re: verkeersmak, maar niet al te braaf op weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:51

Vervelend,
Ik zou het inderdaad even proberen op te bouwen met grondwerk, kijken of ze aan de hand ook zo reageerd en zo ja, dan even een tijdje niet rijdend de weg op gaan maar eerst het probleem op de grond oplossen.

Is het trouwens hetzelfde stuk weg altijd? Misschien is er daar iets veranderd, ga in ieder geval juist even met haar naar die plek toe aan de hand.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 20:07

Ik ga nu kleine stukjes de weg op, maar dit kan helaas alleen op zondag omdat ik de rest van de dagen pas rond het spitsuur de weg op kan. Ik ga meestal wel verschillende kanten op, maar merk geen verschil.