Tips om een nette B proef te rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maranx

Tips om een nette B proef te rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 19:02

heeft iemand nog tips om een B proef netjes en goed te rijden..
ik moet proef 5 doen van het nieuwe boekje.

liefss

Dickens

Re: Tips om een nette B proef te rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:59

doe je best, meer kan je niet doen denk ik.
Ik weet niet precies hoe de proef gaat,
dus vraag het aan je instructrice! (:

maranx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 20:22

Dankje, ik hoop dat ik mn winstpunt haal :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:27

Goed op de bordjes rijden en doen alsof het er super makkelijk uit ziet
En rijdt je voltes goed rond ;) ik heb altijd dat ik meer bezig ben met mezelf dan
Dat ik oplet waar ik rijdt daar ga ik komende zondag goed opletten bij mezelf :)
Alvast veel succes!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:29

Stelling en buiging zijn ook niet onbelangrijk, goed kijken waar je heen gaat met rijden en idd op de letters rijden en nette figuren... Kortom nog heel wat punten om een nette B proef te rijden ;) Ik ga van de week mijn best ook weer doen...

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:31

Tips van mij (ik moet morgen ook voor het eerst, zelfde proef):
- Goed de voltes rond
- Goed op de bordjes rijden (dus goed om je heen kijken waar je uitkomt)
- Tikje rustiger rijden in de hoek voordat je op de verticale lijn die middendraf moet laten zien, dan komtie er beter uit.
- Goed terug nemen na het 2e galopje, want daarna moet je meteen de hals laten strekken en anders wordt dat zo gespannen.

Succes!! Komt vast goed!!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:13

Je moet er echt niet teveel mee bezig zijn! Ik heb morgen ook weer wedstrijd maar ik maak me er niet zo druk om, ik denk meer zovan; Ik zie wel hoe het loopt en meer als me best kan ik niet doen. Als ik er maar aan blijf denken word ik alleen maar zenuwachtig. ZOals de middendraf blijf ik moeilijk vinden, de laatste paar dagen lukt het wel maar ik weet niet of het morgen lukt. Ik heb gewoon zoiets van als het niet lukt pech dan maar. Ik heb meestal een onvoldoende voor me middendraf en middenstap. Maar omdat ik gewoon netjes hoek in rijd, netjes figuren rijd haal ik toch dikke winstpunten. Dus het allerbelangrijkste is gewoon netjes op de bordjes te rijden en dat het er allemaal beetje vloeiend uit ziet. Ook iets waar je makkelijk een zeven mee kan halen is halve volte links halve volte rechts alleen dan moet je NIET de hoek induiken. Als ik moet bijschrijven gaat bijna iedereen de hoek in en dan hebben ze een 5! Als je niet de hoek in gaat heb je een 7! ik bedoel het is een volte en als je de hoek in gaat dan word het eerder een vierkant ;p

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en je moet vooral gewoon rustig blijven en je niet te druk maken. Het is uiteindelijk toch ook voor je plezier en een winstpunt is natuurlijk wel leuk meegenomen maar daar moet je zeker niet van uit gaan. Als je er van uit gaat en je krijgt er geen is het een teleurstelling maar als je zoiets heb van ik doe het toch voor me plezier en je hebt dan een winstpunt dan is het veel leuker! ;p

maranx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 16:38

oke, dankjullie voor de tips ik hoop dat het goed gaat morgen :):)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:43

Netjes de hoeken mooi mee nemen, elke hoek rijden als een wending.
Voltes mooi rond, stelling goed en zelf met je schouders ook mee draaien.
Handen stil, en mooi vooruit kijken

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:49

Goed de hoeken doorrijden, maar opletten dat je dat bij een volte juist niet moet doen!
Verder, juiste stelling, goede been (gebeurt mij regelmatig :') ) , voltes niet te groot/klein en rond, rechte lijnen, eerste je paard recht stellen en dan pas verruimen bij de middendraf en middenstap.
Hoop dat je er wat mee kunt, en veel succes morgen! ;)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 07:27

Net wat xSaarSaar zegt let goed op dat je van been wisselt bij handveranderen (spreekt voor zich)
Halve grote volte link halve grote volte rechts en als je moet afwenden bij E en dan de andere kant
Op moet.
Ik had het laast zelf bij volgens mij halve grote volte links en rechts toen dacht ik ach ik blijf gewoon op dit
Been llichtrijden want ik moet zo doorzitten, niet doen dus! Als ik dat wel had gedaan had ik waarschijnlijk een
6 gehad ipv een 5 en dan had ik een winstpunt ;)

gewoonmarie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:09

ten eerste: zelf er wel van genieten!
en ontspanning, zowel bij ruiter als paard, zijn de juryleden gek op in de b! :) :)