4tal of 6tal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StEpHaNiE66

4tal of 6tal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 09:36

Hallo bokkers,

Ik ben gisteren door mijn vereniging gevraagd voor een 4 of 6tal. Nou ik ben altijd wel in voor iets nieuws dus ik heb JA gezegd :D Nu vraag ik me af hoe die wedstrijden in elkaar zitten? Iemand die hier ervaring mee heeft en zelf hier ook aan meedoet? (laatste topic is uit 2010). Op de knhs site kan ik ook bijna niks vinden....

wie kan mij helpen :D

daNiielle_

Re: 4tal of 6tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:58

Heb altijd wel 4 tal gereden, zelfs 8tal.
Maar vond het niet veel anders dan een normale wedstrijd. Ja, veel gezelliger omdat je natuurlijk met zijn allen tegelijk gaat. :D
Maar wat wil je dan precies weten?

Opgeven ging bij ons via de instructeur dus daar weet ik niets van. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:00

PB opisop_shop @ bokt eens, zij doet ook 6-tal rijden. :)

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:03

ik rijd viertal op mijn ponyclub. Als je het nog nooit gedaan hebt is het wel eventjes wennen maar het is heel erg leuk! We zijn nu met ons viertal paar keer naar brabantse kampioenschappen geweest en 2 keer 4e geworden!

xx

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:33

@danielle: Oke maar zoals de proeven enzo....die zijn toch wel degelijk anders neem ik aan? het lijkt mij inderdaad veel gezelliger.

@sodeletuut: Dat zal ik gaan doen, bedankt :)

@love: Lijkt mij ook wennen. Wat leuk dat jullie resultaat hebben :)!

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:46

wij gaan dit jaar ook weer een viertal starten bij de paarden, hebben van de week voor het eerst geoefend en is toch moeilijker dan je denkt... wij moeten dan ook wel meteen M starten ivm de punten van de ruiters B/L=1 M=2 Z=3 en dan van 7-9 punten is M en we hebben er 7 haha

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 06:31

in de reglementen van knhs kun je lezen welke proef je moet starten (is afhankelijk van de combinaties die meerijden)en staat ook nog wat meer info in. ook de inschrijfpapieren moet je aanvragen bij de knhs, dat kan je zo doen. is kosteloos, ook de wedstrijden zijn vrij inschrijven. je kunt bv. starten met mensen uit dezelfde vereniging of uit dezelfde kring of regio(wel even kijken als je inschrijft voor een wedstrijd en je start bv met mensen uit dezelfde kring voor die wedstrijd daar ook voor opengesteld is.) ruiters mogen zelfs een paard van een ander gebruiken mits dit paard ook een startkaart heeft van dezelfde verening als de ruiter die er op gaat.en je heb natuurlijk een commandant nodig(of je moet dat zelf zijn)
kijk maar eens op onderstaande link. artikel 140
http://www.knhs.nl/objects/00017561.pdf

en dit is een link van het oefenen toen wij met onze pensionstal 2 jaar geleden afdelingsdressuur hebben gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=6tg7KBLrGj4
het is echt super gezellig en je lacht je soms rot als er 1 verkeerd gaat, wat nogal eens gebeurt in het begin met oefenen

succes

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 10:45

@nijland: super bedankt voor de informatie :)...dat stuk op de knhs kon ik dus niet vinden!! Ja dat verkeerd rijden zal zeker wel gaan gebeuren ja haha! Het lijkt me ook echt leuk!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:30

Ik heb ook 4-tal gereden, helaas krijgen we het bij onze vereniging niet voor elkaar om weer een (fatsoenlijk) 4-tal bij elkaar te krijgen.
Ik vond het altijd erg gezellig om met ons 4-tal op wedstrijd te gaan! We hebben vooral heel veel lol gehad!
In het begin is het idd even wennen, maar je hebt het gauw genoeg onder de knie.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:44

graag gedaan.

het is zeker erg leuk.
bij begonnen er mee voor de lol, maar het werd wel steeds serieuser.
helaas heb ik nu niet genoeg ruiters,maar als er weer meer komen start ik het zeker weer op!