Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Goed dat je aan je paardje denkt! 
(en ze staat toch elke dag buiten
van sochtends tot savonds)
). als ie dit doet dan doe ik het een weekje ff kalm aan en dan kan ie er weer tegen.
Tijdsduur? Hangt geheel van het paard af, jij kent het dier het beste en kunt dat het beste zelf inschatten. Ik zou me ook niet zo vastpinnen op een week, een maand, een jaar weet ik het. Gewoon kijken naar je paard, merk je dat die weer lekker fris is tussen de oren? Dan gewoon lekker weer het dressuurmatig trainen en de wedstrijden er weer bij pakken. Maar misschien is het ook wel een heel goed idee om in het vervolg je paardje ook lekker afwisseling te geven, ga eens een week niet op wedstrijd en ga die week eens een keer lekker naar buiten, neem een keer wat sprongetjes of doe iets anders weet ik het. 
Equimotion schreef:Ik ben een beetje in shock van de adviezen hier. Esther_87 is naar mijn idee de enige die een zinnig antwoord geeft. Een paard mag écht niet moe zijn van 2-3x per week rijden en een concours in het M1.
Naast bloed trekken zou ik ook een sluimerende kreupelheid van bijv. het hoefkatrolgebied uitsluiten. Dat soort aandoeningen worden wel vaker lange tijd gemist omdat het paard aan beide voorbenen kreupel is en dus meestal niet duidelijk onregelmatig gaat. Het liggen is bij zo'n paard geen vermoeidheid, maar een manier om de pijn in z'n benen wat te ontlasten.
Eerst een medische oorzaak grondig uitsluiten en dan pas verder kijken!

listiglistje schreef:Equimotion schreef:Ik ben een beetje in shock van de adviezen hier. Esther_87 is naar mijn idee de enige die een zinnig antwoord geeft. Een paard mag écht niet moe zijn van 2-3x per week rijden en een concours in het M1.
Naast bloed trekken zou ik ook een sluimerende kreupelheid van bijv. het hoefkatrolgebied uitsluiten. Dat soort aandoeningen worden wel vaker lange tijd gemist omdat het paard aan beide voorbenen kreupel is en dus meestal niet duidelijk onregelmatig gaat. Het liggen is bij zo'n paard geen vermoeidheid, maar een manier om de pijn in z'n benen wat te ontlasten.
Eerst een medische oorzaak grondig uitsluiten en dan pas verder kijken!
ik sluit mij hier geheel bij aan!
concoursmoe bestaat imo niet, of het dier komt iets te kort (bloedwaarden checken) of het is medisch of het werk staat ze tegen.