Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kolkje schreef:Mijn paard ging ander gedrag vertonen toen ik hem een andere brok voerde !
Hij is niet alleen onder het zadel anders gaan doen,maar ook aan de hand begrijp ik.
Staat hij in een nieuwe kudde,of stond hij altijd al met deze paarden samen .
Nou is die van mij wel bijna 2 en hengst dus dat ligt weer een tikkie anders, maar ik herken de kern van de verandering zeg maar, vandaar mn vraag over de leeftijd
amyz schreef:Hoe oud is hij? Klinkt als een pony die gewoon een nieuwe fase ingaat en lekker aan het uitproberen is... Mijn pony ging ook van bijna saai rustig naar een drukke dribbelkont waarbij ik een paardenvorm van adhd vermoedNou is die van mij wel bijna 2 en hengst dus dat ligt weer een tikkie anders, maar ik herken de kern van de verandering zeg maar, vandaar mn vraag over de leeftijd
_gitte_ schreef:amyz schreef:Hoe oud is hij? Klinkt als een pony die gewoon een nieuwe fase ingaat en lekker aan het uitproberen is... Mijn pony ging ook van bijna saai rustig naar een drukke dribbelkont waarbij ik een paardenvorm van adhd vermoedNou is die van mij wel bijna 2 en hengst dus dat ligt weer een tikkie anders, maar ik herken de kern van de verandering zeg maar, vandaar mn vraag over de leeftijd
het is een ruin van 16 jaar. dus daar kan het denk ik ook niet aan liggen.
_gitte_ schreef:maar hij is echt heel hard verandert.in het bos wil hij ook achter elke paard aan wat we tegenkomen.zou het misschien zijn omdat mijn andere pony verkocht is?
want hij is altijd een manege pony geweest en heeft dus nooit alleen gestaan.
JoviBan schreef:_gitte_ schreef:maar hij is echt heel hard verandert.in het bos wil hij ook achter elke paard aan wat we tegenkomen.zou het misschien zijn omdat mijn andere pony verkocht is?
want hij is altijd een manege pony geweest en heeft dus nooit alleen gestaan.
Ik denk dat je hier je antwoord al hebt.
Het kan heel goed zijn dat het alleen-zijn hem begint op te breken. Hij kan geen sociaal gedrag vertonen (spelen, groomen, communiceren) en verveelt zich wellicht.
Een paard is dan ook een kuddedier en mag niet alleen gehouden worden.
Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk een weidemaatje voor hem regelen.