Stijlpunten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hlcca

Stijlpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 20:07

Hoi!:D
Ik start met mijn superrrrrrrrr (L)pony(L) (L)Carina(L)
vrijdag onze eerste officiële springwedstrijd!:D
Maar mijn vraag is ook dan waar wordt heel erg op gelet bij het beoordelen van stijl punten;)
Bijv. Binnenkomen en groeten,houding en zit en lijnen, en natuurlijk eventuele andere dingen;)
Heeft iemand misschien daar wat tips voor mij over?
Groetjes Nikki en (_)(_)(_) mijn super pony (L)Carina(L)

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:15

Allereerst is het prettiger als je een bericht doet zonder alle smileys en dergelijke uitgetypt.

Waar ze bij springen op letten zijn drie punten: Binnenkomen, Wijze van rijden van het parcours en houding en zit.

Houding en zit: Natuurlijk hoe de ruiter zit, zit je het paard niet in de weg, ga je mee op de sprong etc.
Wijze van rijden van het parcours: Rijdt je nette lijnen, kom je recht voor de hindernis, is de afstand passend etc. Tip: Maak je lijnen netjes af en mooie ruime bochten maken. Neem de tijd voor je parcours, maar wel met een goed basistempo.
Binnenkomen: Netjes binnekomen, halthouden en groeten voor de jury.

Let wel: afgroeten is ook gewenst na je parcours. Mocht je barrage rijden, hoef je niet tussendoor ook nog eens te groeten.

Scum

Re: Stijlpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:22

*vraagt zich af wat al die L's betekenen*

Op je allereerste springwedstrijd hoef je je nog niet zoveel te focussen op die stijlpunten. Zorg dat je het parcours goed kent en dat je je pony netjes ondersteunt en naar de hindernis stuurt.
Stijlpunten komen pas aan bod als je in de barrage komt. Aangezien het je eerste wedstrijd pas is, moet je gewoon lekker genieten en eerst maar eens kijken hoe alles gaat.

Dan kun je de volgende wedstrijd wat meer op stijl gaan letten :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:51

Barrage verschilt per regio, Scum. In Friesland worden er in de B geen barrages verreden, volgens mij. Daar worden de stijlpunten in het basisparcours gegeven.

@HLCCA, Als je een nette lijn naar de jury toe rijdt voor het groeten, je zegt netjes je eigen naam, naam van de pony en van je ponyclub, heb je de eerste punten al te pakken.

Maar het belangrijkste is inderdaad lekker genieten. :j Succes!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:26

Enige tip voor de eerste keer: geniet ervan en zorg dat je je parcours goed kent! Dan ben je voor de eerste keer al heel ver!

Bij het wijze van rijden van je parcours is het ook verstandig een goed maar ook gelijk basistempo te hebben, dus niet de ene keer heel hard en de andere keer zo rustig dat je eigenlijk niet goed voor de sprong uit komt. Inderdaad rechte lijnen rijden en goed in het midden van de hindernis aanrijden en uiteraard wat puera zegt: groeten, netjes je naam, pony naam en ponyclub vermelden, zorgen dat je een rechte lijn naar de jury rijd en lachen. Dan heb je binnenkomen al binnen :j
Succes met je parcours.

Offtopic: Scum, die (L) zijn te vergelijken met onze : +:, op msn word (L) heel veel gebruikt.

RivaldoX

Re: Stijlpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:44

Vaak stellen de jury's het op prijs om (vooral outdoor) voor de jury te groeten en je naam, naam paard en vereniging te zeggen. Dit scheelt bij ons al gauw wat :)