verzekering verplicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Killed

verzekering verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 19:57

Hey,

Ik heb men eerste paardje gekocht, maar ik vraag me af of je verzekerd moet zijn voor 1 paard?
Weet niet of dit verschilt van Nederland/Belgie, woon in belgie.

Ik hoop snel antwoord te hebben, aangezien ze zaterdag al naar men weide komt.

Bedankt al!

AaronYve

Re: verzekering verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:58

Je hoeft in Nederland je paard niet verplicht te verzekeren. Dient wel een chip te hebben voor op de openbare weg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:15

Je hoeft een paard niet verplicht voor ziektekosten te verzekeren.
Het is wel verstandig om bij je gewone aansprakelijkheidsverzekering even na te vragen of schade aan derden, aangericht door jouw paard, door hun gewoon vergoed wordt, of dat je daar apart wat voor af moet sluiten.
Ik geloof niet dat een aansprakelijkheidsverzekering voor je paard verplicht is, maar het is op zich wel handig.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:45

In principe is een paard een huisdier maar zou dit wel even melden bij je WA verzekering.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:33

Nee, je MOET je nergens extra voor verzekeren. In NL valt je paard gewoon onder je eigen WA. Ook voor ziektenkosten is er niets verplicht.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:42

Je paard valt onder je WA-verzekering net als huisdieren, je hoeft hem daar dus niet speciaal voor aan te melden. Wel zou ik even kijken tot wat voor bedrag je WA-verzekering geldt aangezien de kosten hoog kunnen oplopen.
Ziektenkostenverzekering, brand- en diefstal kun je afsluiten maar dit is niet verplicht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:05

Maarre, beste mede-bokkers; TS woont in BELGIE en daar zijn de regels nogal verschillend met NL!!!

Ik weet als "Ollander" niet precies hoe dat zit, maar uit gesprekken met collega's van de VVR (Vlaamse Vereniging voor Ruitertoerisme) weet ik dat bepaalde extra verzekeringen zeer wenselijk zijn en daarmee bedoelde hij GEEN ziektekosten!
http://www.ruitertoerisme.org/ voor onze Belgische collega's.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:49

Een verzekering voor je paard hoeft niet. Eventueel een verzekering tov schade aangericht aan derden kan wel. Dit valt meestal niet onder de familiale :-) zowiezo best eens de opties navragen bij je verzekeraar/bank. Zij weten wel beter raad.