[PG] donkerbruine BWP Beauty (v. Township)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

[PG] donkerbruine BWP Beauty (v. Township)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 17:53

Aangezien mijn vorige topic meer dan een jaar oud is en toch onvolledig en onoverzichtelijk wordt, waag ik opnieuw mijn kans :j

Ik ben na meer dan een jaar nog steeds op zoek naar mijn vorige paard. Door omstandigheden (die te lezen zijn in dit topic) is ze verkocht en ben ik sinds begin 2010 elk spoor van haar kwijt. Beauty is een BWP die aanstaande vrijdag (15 mei dus) 10 jaar zal worden. Ze is een dochter van de hengst Township xx, en is donkerbruin zonder aftekeningen, behalve een kleine witte rand bij haar linkerachterhoef. Op datzelfde been heeft ze ook een groot litteken van een ongelukje bij één van de vorige eigenaars.

Na een jaar zoeken sta ik helemaal nergens.. Ze is tussen 14 en 17 maart 2010 weggehaald bij de manege en heeft dan enkele maanden 'ondergedoken' gestaan, en in mei is ze verkocht. Ik heb niet echt bruikbare tips. Kreeg wel viavia te horen dat ze op stal Mami (in Aartselaar, België) gestaan zou hebben? Ik ben in juli gaan kijken, maar geen Beauty te bekennen. Ze had er dus nooit gestaan óf ze was er toen al weg. Er waren toen ook niet echt mensen aanwezig daar waar ik iets aan kon vragen. Dus als er mensen zijn met connecties op Mami, hoor ik dat heel graag, alle tips zijn welkom!

Heb onderhand ook het Stamboek gemaild, maar volgens hun database stond Beauty nog steeds op de naam van mijn vader. Ik heb via hen wel het chipnummer. Helaas ben ik momenteel paardloos, en heb ik dus niet echt contact met een dierenarts, die de eventuele eigenaars voor me zou kunnen natrekken.
Mocht je op eender welke manier kunnen helpen met mijn zoektocht, zou ik dat heel erg fijn vinden! Heb er echt alles voor over om haar terug te vinden, omdat ik dit hoofdstuk nooit echt heb (en zal..) kunnen afsluiten. Heb je een tip of misschien wel connecties van mensen op stal Mami? Laat zeker iets weten!

Foto's staan hier : http://www.2dehands.be/paardensport/ove ... 79359.html

Alvast bedankt! mvg, Joyce

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:51

Als je de chipnummer hebt, dan weet je waar ze nu staat en bij wie zij in bezit is!
Ga naar een bevriende dierenarts, leg het verhaal uit, en vraag of hij de chipnummer kan ingeven en de gegevens kan opvragen.
Zo moeilijk is dat niet mits de DA wilt meewerken.
Dat de BWP de eigendom gegevens niet vrijgeven begrijp ik en het is al veel dat ze je de chipnummer hebben gegeven, want hiermee kan je (bij wijze spreken) tot aan de voordeur van de nieuwe eigenaar komen.

billionache

Re: [PG] donkerbruine BWP Beauty (v. Township)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 14:59

Zoals er al staat ben ik momenteel paardloos en dus 0,0 contact met een DA, dat wordt 'm dus niet :n
De BWP wou wel alles geven (ze hebben netjes een printscreen gemaakt van de hele pagina en die doorgemaild) maar in hun database stond ze dus nog steeds op naam van mijn vader. Blijkbaar is die verandering dus niet via het stamboek gebeurd?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:15

Ga naar een dierenarts, leg het verhaal uit en vraag of hij de chipnummer kan opzoeken.
Iedere paard in Belgie behoort geregistreert te zijn via chip in het Nationale Databank en behoort een paspoort te hebben. Als de gegevens niet veranderd zijn bij het BWP kan ik alleen vermoeden dat het paard niet met een BWP paspoort is verkocht maar dat een Equipas is aangevraagt en gelevert via het BCP. Als dit laatste het geval is dan heeft zij een andere levensnummer (UELN) dan haar registratienummer bij het BWP ... dus met die nummer kom je ook niet verder.

Als ik de chipnummer had en ik wou ECHT mijn paard terugvinden dan liep ik de eerste beste DA binnen en legde daar het probleem uit! Hebt je echt geen familie die een hond, kat, vogel of vis heeft die ooit is een DA nodig heeft gehad??????????

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:18

ik zou contact opnemen met de Confederatie van het Paard, zij kunnen de gegevens opvragen via het chipnummer.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 15:22

@ Peterina : bedankt voor je opheldering! ik kan wel bij de DA van onze katten binnenspringen. kan die ook paarden opsporen dan, of stel ik nu een heel domme vraag? :o
@ carri : dat is een idee, bedankt!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:06

Als de DA 'erkend' is door het BCP (= Confederatie) dan kan hij de chip gegevens controleren. Hij heeft dan een "password' die hij als DA moet ingeven en daardoor kan hij de gegevens opvragen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 17:07

hmm bedankt! Heb de Confederatie van het Paard gemaild. Als dat niks wordt ga ik toch nog eens langs bij de DA :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:06

Joyce wat geweldig :):)
Ben echt super blij voor je :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 14:07

Nouuu, bedankt voor de tip Carri :D
Heb vandaag een naam teruggemaild gekregen van de Vlaco, en de man in kwestie een bericht gestuurd op Facebook :):)

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:59

laat zeker iets weten als je hem terugvindt!

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:11

Echt Super Joyce! ik hoop dat je snel langs kan gaan etc en dat Beauty een fijn tehuis heeft gekregen! :)

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:27

heb je je paard nog gevonden? :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 22:52