Voor of achter de loodlijn.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_Paso2009

Voor of achter de loodlijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 11:14

Ik zou graag eens willen weten wat jullie hiervan vinden:

Een paard dat in de B een stukje achter de loodlijn loopt, impuls is wel goed en eigenlijk klopt alles behalve dat stukje achter de loodlijn. Ik vindt dit in de B opzich niet zo erg, maar vanaf het L1 vindt ik het toch een ander verhaal worden. Op de bijscholing is ook gezegd dat achter de loodlijn lopen bestraft moet worden, maar ik ben zelf van mening dat dit in de B niet zo zwaar bestraft moet worden. Ik zet het wel op de protocol overigens. Wat zijn jullie meningen/ervaringen hierover/hiermee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:17

Ik vind het niet zo boeiend als ze een stukje voor of achter de loodlijn lopen. Het gaat mij om de nageeflijkheid. Er zijn paarden die achter de ll lopen maar totaal niet nageeflijk zijn. Voor de loodlijn en niet nageeflijk komt vaker voor maar een goed gereden paard is met de neus voor de loodlijn nog steeds nageeflijk.

Oftewel, in grove mate voor of achter de loodlijn is niet goed natuurlijk, extreem kin op de borst of over de teugel....
Maar in lichte mate vind ik het geen probleem, zeker niet in de lagere klasses. Het gaat mij om de verbinding, de nageeflijkheid, hoe staat het paard in de hand, hoe rustig is de aanleuning.

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 11:24

Zo denk ik er ook over, maar je ziet nog veel paarden die totaal niet nagefelijk zijn en waar met losse teugels gereden wordt etc, maar ik had er afgelopen zondag een paar in de ring waar de aanleuning/nagefelijkheid goed was etc, maar alleen iets erachter. Ik straf daar niet op af maar meld het wel op het coupon. Vanaf het L wil ik dit toch wel beter zien.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:00

Suzanne F. schreef:
Ik vind het niet zo boeiend als ze een stukje voor of achter de loodlijn lopen. Het gaat mij om de nageeflijkheid. Er zijn paarden die achter de ll lopen maar totaal niet nageeflijk zijn. Voor de loodlijn en niet nageeflijk komt vaker voor maar een goed gereden paard is met de neus voor de loodlijn nog steeds nageeflijk.

Oftewel, in grove mate voor of achter de loodlijn is niet goed natuurlijk, extreem kin op de borst of over de teugel....
Maar in lichte mate vind ik het geen probleem, zeker niet in de lagere klasses. Het gaat mij om de verbinding, de nageeflijkheid, hoe staat het paard in de hand, hoe rustig is de aanleuning.

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.
Meestal zie je ze in de B echter voor de loodlijn (EN niet over de rug) lopen. En dat vind ik erger dan iets achter de loodlijn maar wel lekker los in het lijf.

Tjuppie

Re: Voor of achter de loodlijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:24

Helemaal eens met Suzanne F. Lekker belangrijk of je je lineaal er langs kan leggen. In het L1 ook niet hoor!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:27

Netjes uitgelegt suzanne.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:33

Ik ga ook mee met Suzanne.
En dan vind ik het in de L1 ook nog niet super belangrijk maar vanaf de L2 (dus al richting de M) moet de aanleuning toch wel in orde zijn.

lambriniF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:54

het licht eraan hoe ver achter de loodlijn... als het egt erg is dan zou ik idd minpunten geven, is het maar ligt, boeie? maar vanaf de L zou ik er wel strenger op worden, en het wel op de protocol zette ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:09

lambriniF schreef:
het licht eraan hoe ver achter de loodlijn... als het egt erg is dan zou ik idd minpunten geven, is het maar ligt, boeie? maar vanaf de L zou ik er wel strenger op worden, en het wel op de protocol zette ;)

Ik hoop toch niet dat je met zoveel schrijffouten jurylid bent???

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:12

Suzanne F., het meisje is nog maar erg jong, die is nog geen jury. Ik ben het met TS eens dat in de B niet heel hard geschopt moet worden tegen achter de loodlijn maar vanaf L1 en zeker L2 toch echt wel meer richting loodlijn moet zijn. Daarbij moet de nageeflijkheid natuurlijk wel goed in orde zijn!