Gisterenavond had ik hier geen energie meer voor (za ochtend om 7 uur weg , zo avond 9 uur thuis

Het begon dus met een dressuurwedstrijd in Vught op zaterdag. Ik was een beetje vergeten dat we daarvoor hadden ingeschreven dus dat was een leuke verrassing. Gelukkig moesten we al redelijk vroeg starten, want Den Helder is ver rijden! Pablo liep bij mijn moeder te balanceren op het randje, als hij daarop bleef zag het er ontzettend goed uit, ging het erover dan werd het wat heet en druk. De proeven gingen daardoor wat wisselvallig maar niet verkeerd en het resulteerde in 151 en 157 punten. Raimaer liep net zo nuchter als altijd zonder echte hoogte- of dieptepunten (hoewel het hals strekken superfijn ging) en dat leverde 156 en 158 op, we staan nu op L1+8 en ik hoop volgend weekend mijn laatste punten voor het L2 te halen

Na overigens nog wat bokkers te hebben gezien (beppies, Lieke2 weer als fotorafe, Gillian) zijn we Raimaer naar huis gaan brengen en hebben we de bus en trailer volgeladen met alle benodigdheden voor ons sgw debuut op zondag. Het leek wel een soort volksverhuizing, maar ik kan met recht beweren dat we niets waren vergeten

Pablo weer uit stal gevist *huh, weer die trailer in? Ik ben net thuis

Zondag errug vroeg eruit en naar de paarden toe. Gomir moest al om half negen dressuren, en ik moest nog invlechten. Aangekomen op het terrein inschrijfgeld betaald, even gekeken naar Gomir en toen zelf losrijden. Pablo liep erg fijn, helaas werd het in de ring een beetje mat. Punten vielen me ook wat tegen, onze ring was ook erg streng gejureerd. In ring 2 had de nummer 1 191 punten, bij ons 165!
Daarna de cross nog een keer gelopen, en het was idd wel wat hoger neergezet dan zaterdagavond. Veel slingerpaden door het bos, met af en toe een hindernis. Gomir aangemoedigd op het water, waar Ontario zo braaf doorheen ging

Een tijdje wat rondgehangen en dat was slecht voor mijn zenuwen! Ik ben eigenlijk nooit zenuwachtig voor wedstrijden, maar gisteren had ik het toch zwaar te pakken

Daarna rondgestapt (en een keer het boomstammetje gesprongen) tot we de cross inkonden. Net voor onze starttijd besloot Pablo de achteruit eens te proberen, maar met wat aanmoediging konden we dan toch weg (en weer het verkeerde knopje van de stopwatch ingedrukt

Uiteindelijk was ik 8e (van de 12) maar het was een superdag! Over 5 weken IJsselsteijn, ik kan niet wachten