Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:vroegah was de verzekering ervoor om de landeigenaren te beschermen tegen het vertrappen van de jonge aanwas en schade aan hun landgoed door ruiters. Daarom moest je een ruiterbewijs hebben om in die gebieden te mogen rijden.
Tegenwoordig is het een WA verzekering die pas uitkeerd als je eigen WA dat niet meer doet en dan volgens mij ook nog alleen in gevallen dat er iets met jou als ruiter in combi met paard gebeurt dus als jij schade aan derden toebrengt.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat je dan verzekerd bent op het wedstrijdterrein? Als die verzekering al zou gelden dan zou hij toch overal moeten gelden waar je met je paard bent?
En paarden voor anderen rijden valt zeker niet onder de verzekering van het ruiterbewijs, of bedoel je recreatief?
Het nut van het hebben van een ruiterbewijs met dito verzekering is mij nog nooit duidelijk geweest, dus ik ben zeer benieuwd of iemand het antwoord weet?
EricPrast schreef:cissy schreef:verkoopargument inderdaad.... maar wát houdt die verzekering van het ruiterbewijs dan wél in, dat vraag ik me nog steeds af.
Net als het ruiterbewijs: gebakken lucht. Er wordt maar 1 partij beter van het ruiterbewijs en dat is de SRR zelf.