Ik zit met een vraag, en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Ik stond op een manege (manege 1) en had daar mijn hengst verkocht aan een goede vriendin van me.
In totaal heb ik daar bijna 3 jaar gestaan. Ik heb daar erg veel mee gemaakt, de eigenares was nogal een roddel tante, en vertelde allemaal verhalen die niet waar zijn (niet alleen over mij hoor)
De piste lag altijd veel te zwaar, het was er echt heel duur (ik betaalde per maand een 350 euro, terwijl ik alles zelf deed, zij gaf alleen 2x per dag eten, dat ik klaar zette)
Mijn stal deed ik zelf, paard op de weide zetten ook.
Naast dit alles, was de ondergrond daar ook erg glad, waardoor de paarden al wel eens uitglijden. Ook stond het daar vol met gevaarlijk materiaal waar de paarden zich kunnen aan pijn doen.
Dus nu in augustus hebben ik en mijn vriend besloten om naar een andere manege te gaan. We hadden in het contract 20 dagen opzeg, dus dan zouden we 15 september verhuizen.
Nu belt ze mij 30 augustus, dat onze 2 paarden daar voor 1 september moesten weg zijn en dat we onze stallen moesten uitschuren en desinfecteren of dat we anders onze waarborg niet terug kregen (300 euro)
Dit stond echter niet in het contract, en is eigenlijk haar werk.
Op zich waren we wel van plan de stallen leeg te maken en uit te schuren, maar omdat we dan zo plots weg moesten (de volgende dag al) vond ik niet dat ik die stallen nog moest uitschuren. Zij kwam haar afspraak niet na, dus waarom zou ik die stallen nog uitschuren dan?
Gelukkig waren de boxen op stal 2 vrij en konden we naar daar gaan. Dus de volgende dag, kast leeg gemaakt, stallen uitgemest, paarden de trailer op. Veel tranen want we lieten wel wat vrienden achter. En daar gingen we dan, op naar een nieuw avontuur.
De 300 euro kregen we niet terug, maar die hebben we gewoon van onze rekening afgetrokken, en de overschot hebben we betaalt.
Nu geef ik dus wel nog les aan mijn ex paard en vriendin P. en ook aan haar dochtertje.
P. had aan de eigenares van manege 1 gevraagd of ze dat goed vond, en dat was ok.
Dus ik ging 1 maal in de week daar les geven, en daarna direct weg. Dat ging goed zo, alleen zeiden ze nooit goededag, terwijl ik dat altijd deed. Maar goed daar had ik niet echt een probleem mee.
Nu is 3 weken geleden P. haar hengst (mijn ex paard) ziek geworden. En hij moet zo veel mogelijk stappen en 6X per dag een spuit in de mond. Dus ik ging ook dagelijks stappen met hem en hem zijn spuitje geven. Nooit goede dag van de eigenaren, maar goed, ik steeds vriendelijk.
Gisteren avond waren ik en mijn vriend bij P. thuis en de hengst moest nog 1 spuitje hebben. Ik had voorgesteld dat wij dat zouden doen, omdat het toch richting huis is.
Dus om 12u 's nachts komen ik en men vriend daar toe, geven spuitje en ik wrijf zijn been in met een speciaal middel en wil net gaan inbandageren, terwijl de man van de eigenares,D., daar toekomt.
Hij zegt dat hij liever niet heeft dat we daar zijn. Mijn vriend antwoordt, dat het ons spijt maar dat anders P. nog tot daar moest komen, maar dat we niet meer zo laat 's avonds gingen komen.
Daarop antwoord D. dat hij niets tegen mijn vriend heeft, maar dat ik de schuldige ben. Ik was echt helemaal verbaasd! Wat had ik hem nou misdaan?
Toen zei D. dat ik heb proberen hun manege ten gronde te richten, en dat hij mij daar nooit meer wou zien, dat ik moest maken dat ik weg was.
Ik gewoon verder bandageren (kon moeilijk bandage laten vallen en paard daar zo laten staan
)Nadien ik en men vriend naar buiten, loopt ie achter ons en begint me te verwijten. En zegt ie dat hij weet dat P. mij daar terug wil binnen krijgen, maar dat het niet gaat werken, dat ik daar nooit meer moet komen.
Ik antwoord dat hij en zijn vrouw mij helemaal niet interesseren en dat ze mij kunnen gestolen worden maar dat P. en haar paarden mij nauw aan het hart liggen.
D. is toen beginnen roepen en tieren en wij zijn in de auto gestapt en weg gereden.
Nu is mijn vraag of ik nu nog naar daar moet gaan om dat paard te verzorgen? P. werkt hele dagen en ik heb vakantie, dus w hadden afgesproken dat ik het zou doen.
Nu is er gelukkig nog een lieve vrouw C. die hem ook wel zijn spuitje wil geven, maar die kan ook niet alle dagen 4 keer ofzo gaan.
Ik zou er willen weg blijven, maar dan lijdt die hengst er onder..
Ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen. En blijkbaar denken de eigenaars dat ik graag met mijn paarden terug zou komen, wat in geen geval waar is, want waar ik nu sta, staan ik en mijn paard veel gelukkiger en het is goedkoper...
Ik zou wel moeten gek zijn om terug naar manege 1 te gaan, maar goed dat denken ze dus daar..
Sorry voor het lang verhaal..

edit: het uitschuren van een stal is heb met water en dettol helemaal proper maken
en haar paard te kunnen verzorgen.
je kan er niet van winnen